stockholms spårvägsmuséum stänger den 11 september (Byggnad)

av 53 Wadsten, Sunday, April 30, 2017, 08:50 (2525 dagar sedan)

SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september. söderhallen från 1956 rivs
lyckligtvis kommer x7p 54 att placeras hemma i mörby.

Stockholms spårvägsmuséum öppnar igen 2019

av 53 Wadsten, Sunday, April 30, 2017, 09:32 (2525 dagar sedan) @ Harald

kommmer samtliga nuvarande fordon att kunna visas uppp där.

Stockholms spårvägsmuséum öppnar igen 2019

av Granis, Sunday, April 30, 2017, 09:37 (2525 dagar sedan) @ Harald

Det betyder alltså att Sveriges Järnvägsmuseum (i Gävle) och Stockholms Spårvägsmuseum har stängt i princip samtidigt av, nästan, samma orsak! Ja, järnvägsmuséet ska väl "bara" byggas om och sedan återöppnas på samma ställe. Men ändå...

/ L G :-)

stockholms spårvägsmuséum stänger den 11 september

av Mattias Jansson, Monday, May 01, 2017, 16:36 (2523 dagar sedan) @ 53 Wadsten

SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september. söderhallen från 1956 rivs
lyckligtvis kommer x7p 54 att placeras hemma i mörby.

Jag har vid det här laget tappat räkningen på hur många gånger du här i forumet skrivit defaitistiska saker som mycket snabbt visat sig fullkomligt sakna verklighetsförankring.
Vad får du egentligen ut av att gång efter gång skriva saker som att inga roslagsbanefordon blir bevarade, att Roslags Näsby stationshus rivs, att alla Ma-lok blir skrotade etc etc etc, när det alltså inte är sant? Är det något slags hopplöshetsdesinformationskampanj som pågår?

Jag undrar ibland.

stockholms spårvägsmuséum stänger den 11 september

av Leif B, Monday, May 01, 2017, 19:38 (2523 dagar sedan) @ Mattias Jansson

SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september. söderhallen från 1956 rivs
lyckligtvis kommer x7p 54 att placeras hemma i mörby.


Jag har vid det här laget tappat räkningen på hur många gånger du här i forumet skrivit defaitistiska saker som mycket snabbt visat sig fullkomligt sakna verklighetsförankring.
Vad får du egentligen ut av att gång efter gång skriva saker som att inga roslagsbanefordon blir bevarade, att Roslags Näsby stationshus rivs, att alla Ma-lok blir skrotade etc etc etc, när det alltså inte är sant? Är det något slags hopplöshetsdesinformationskampanj som pågår?

Jag undrar ibland.

DN bekräftar att stängningen blir i september, även om de inte anger att det sker just den 11:e, så det finns ingen anledning att påstå att Gustav har fel!

Det har varit många turer fram och tillbaka om lokal och jag inte följt alla, men i varje fall i det ursprungliga förslaget skulle bara ungefär hälften av spårfordonen få plats. För resten föreslogs i utredningen att de kunde kapas vid fönster underkant, ställas upp den stadsdelen och användas som "blomlådor" för cityodling. Aktuella beslut känner jag inte till men det verkar troligt att 4:an får representera Roslagsbanan och 54:an vill nog i så fall RBv gärna ta hand om om det orkar med den. På en punkten kan jag dock varken bekräfta eller dementera.

stockholms spårvägsmuséum stänger den 11 september

av Mattias Jansson, Monday, May 01, 2017, 19:53 (2523 dagar sedan) @ Leif B

SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september. söderhallen från 1956 rivs
lyckligtvis kommer x7p 54 att placeras hemma i mörby.


Jag har vid det här laget tappat räkningen på hur många gånger du här i forumet skrivit defaitistiska saker som mycket snabbt visat sig fullkomligt sakna verklighetsförankring.
Vad får du egentligen ut av att gång efter gång skriva saker som att inga roslagsbanefordon blir bevarade, att Roslags Näsby stationshus rivs, att alla Ma-lok blir skrotade etc etc etc, när det alltså inte är sant? Är det något slags hopplöshetsdesinformationskampanj som pågår?

Jag undrar ibland.


DN bekräftar att stängningen blir i september, även om de inte anger att det sker just den 11:e, så det finns ingen anledning att påstå att Gustav har fel!

"SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september." Det låter bra mycket mer definitivt än vad som sedan visar sig vara fallet.

Stockholms spårvägsmuseum stänger den 11 september

av Överkörmästaren, Monday, May 01, 2017, 22:23 (2523 dagar sedan) @ Mattias Jansson

SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september. söderhallen från 1956 rivs
lyckligtvis kommer x7p 54 att placeras hemma i mörby.


Jag har vid det här laget tappat räkningen på hur många gånger du här i forumet skrivit defaitistiska saker som mycket snabbt visat sig fullkomligt sakna verklighetsförankring.
Vad får du egentligen ut av att gång efter gång skriva saker som att inga roslagsbanefordon blir bevarade, att Roslags Näsby stationshus rivs, att alla Ma-lok blir skrotade etc etc etc, när det alltså inte är sant? Är det något slags hopplöshetsdesinformationskampanj som pågår?

Jag undrar ibland.


DN bekräftar att stängningen blir i september, även om de inte anger att det sker just den 11:e, så det finns ingen anledning att påstå att Gustav har fel!


"SL.s spåvägsmuséeum slår ingen portarna för gott den 11 september." Det låter bra mycket mer definitivt än vad som sedan visar sig vara fallet.

Motsatta sorten finns också. Såna som glatt förkunnar att alla problem är lösta och innerstadsspårvägen öppnar när som helst m m.

Jag tycker om såna som lever tills dom dör! :-)

Stockholms spårvägsmuseum stänger den 11 september

av Qrt, Monday, August 28, 2017, 16:14 (2404 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Stockholms spårvägsmuseum stänger den 11 september

Spårvägsmuseet står inför sina sista veckor på Tegelviksgatan.

Festlig finalvecka 2-10 september2017.

OBSERVERA:
Just nu står det på Spårvägsmuseets hemsida att
Stockholm Live Steamers bara ska köra sista helgen.
Planen har hela tiden varit att köra från och med torsdag den 7:e.
Den som lever då får väl se.

<<<<<<<<<<<<<<<<<< >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Ni har väl inte missat att det rullar extra modelljärnväg på Spårvägsmuseum i september?
Såväl DCC H0 kommande helg som Live Steam modeller veckan efter.

/Curt

Stockholms spårvägsmuseum stänger den 11 september

av 53 Wadsten, Monday, August 28, 2017, 17:52 (2404 dagar sedan) @ Qrt

Jag sade ju det, men fick pisk o smisk av en del här på forumet. Läs högst upp i tråden.

Stockholms spårvägsmuseum stänger den 11 september

av Svante Andersson, Tuesday, August 29, 2017, 10:17 (2404 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Jag sade ju det, men fick pisk o smisk av en del här på forumet. Läs högst upp i tråden.

Tja...vill du se det så så är det upp till dig.

Men du skriver rubriker och inlägg i en stil som väl är i klass med våra kvällstidningar.
Ett slags sensationssökande för att dra lönummerköpare. Skillnaden här är de vanliga lönummerköparna inte finns här och när du då blir rättad känner du dig kränkt och måste få upprättelse.

Med ditt sätt att skriva skulle Sveriges Järnvägsmuseum inte existera sedan Jvm flytt från Tomteboda.

SA