Nu har jag lyckats kolla upp detta. Alla årtal överensstämmer inte. Jag antar att det beror på att vagnarna byggts om flera gånger.
I Maltes listor jag fått kopior av från Weine Stenqvist är ombyggnadsdatum enligt följande.
264 KV 1944
501215
ECFp 1944 enligt Str 77
276 KV 1954?
470619 Cp
CFp 1954 enligt Str 77
277 KV 1944
510713
ECFp 1944 enligt Str 77
278 KV 1944?
510122
ECFp 1944 enligt Str 77
343
501013
DFp
344
501019 DFp
345
541001
Var redan CFp före ombyggnaden
350 KV 1952 ny korg
520422
351 KV 1952 ny korg
520314
352 KV 1953 ny korg
530828
353 KV 1953 ny korg
530528
355 KV 1951
511220
363 KV 1954
1955
1954 enligt Str 77 men det kan bero på årsskiftet
376
1955
1954 enligt Str 77 men det kan bero på årsskiftet
381 530417 ny korg
390 1955
1954 enligt Str 77 men det kan bero på årsskiftet
408 KV 1951
510713
409 KV 1951
510228
410 KV 1951
510620
350 - 353 fick med säkerhet nya korgar liksom 409. 264 är också en kandidat.
Det fanns också ECFt 299 - 305, ombyggda av KV 1944.
Ombyggda 440309, 440309,441026, 440901 o 440901
EC10p 270 byggdes om i Kalmar.
480212 sjukvagn tvåbädd.
Beträffande boggivagnarna låter det litet med tre.
Jag har kollat i boken och jag inser att jag tolkade det ursprungliga inlägget fel. Det var ombyggnaderna av ECFob 658, 684 och 696 1942 - 1943 som avsågs.
Var byggdes i så fall övriga om? Gjorde Varberg sådana arbeten? Skickades någon 891-vagn till Ronneby? Jag tänker på t.ex. 650, 651, 687, 737, 743, 744, 835. ECop 737 byggdes om av KV 1946 enligt Stig Lundin.
Bara tvåaxliga enligt "min lista".
Är med detta ett svar på min fråga om Ronneby?