Ur A Erikssons annotationsbok 1 - 15 juni 1957 (Järnvägspersonal)
Juni -57
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar
000/000 ton = tågvikt/bromsvikt
Turer på Sorsele, Lycksele/Umgransele och Dorotea/Meselefors.
S1 blandas med E/E2.
3 jun
tåg 8544
Storuman 7.20/8.20, 10 ax, 81/58 ton, bitr Norman, knr Lundvall, lok S1 1915
- Sorsele
tåg 8545
Sorsele, 16 ax, 152/72 ton, bitr Norman, knr Lundvall, lok S1 1915
Antasstugan, 14 ax, 141/61 ton
Blattnicksele, 10 ax, 119/61 ton
Sandsele, 14 ax, 151/90 ton
- Lomselenäs
tåg 8543
Lomselenäs, 14 ax, 151/90 ton, bitr Norman, knr Lundvall, lok S1 1915
- Storuman, /17.09
(Verkar som att det genomgående godståget Storuman-Arvidsjaur och åter har tagits bort.)
4 jun
tåg 8544
Storuman 7.20/ , 12 ax, 98/74 ton, bitr Åhdén, knr K G Eriksson, lok S1 1915
Lomselenäs, 14 ax, 110/74 ton
Blattnicksele, 12 ax, 98/74 ton
- Sorsele
tåg 8545
Sorsele 12.33, 16 ax, 96/80 ton, bitr Åhdén, knr K G Eriksson, lok S1 1915
Antasstugan, 18 ax, 106/80 ton
Blattnicksele, 8 ax, 55/36 ton
- Lomselenäs
tåg 8543
Lomselenäs, 8 ax, 55/36 ton, bitr Åhdén, knr K G Eriksson, lok S1 1915
- Storuman, /17.09
5 jun
tåg Ba
Storuman 4.30/5.00, bitr Åhdén, lok S1 1915
Blattnicksele 6.30-6.35,
Sandsele
- Blattnicksele 13.36
tåg 8543
Blattnicksele 15.50, bitr Åhdén, knr Espling, lok S1 1915 /Kalle och lokomotor/
- Storuman 16.29/17.09
6 jun
tåg Ba
Storuman 4.30/5.00, bitr Åhdén, lok E2 1334
Blattnicksele 6.30-6.30
Krutträsk
Blattnicksele
- Storuman 16.30/17.00
11 jun
pass tåg 2945 Storuman - Granberget
tåg 8662
Granberget 17.25, 34 ax, 327/149 ton, bitr Åhdén, knr Strömkvist, lok E2 906
Vilhelmina, 14 ax, 134/40 ton
Lövliden, 8 ax, 67/22 ton
- Storuman
12 jun
tåg 8544
Storuman, 12 ax, 98/57 ton, bitr Åhdén, knr Strömkvist, lok S1 1917
Sandsele, 14 ax, 108/67 ton
- Sorsele
tåg 8545
Sorsele, 12 ax, 99/57 ton, bitr Åhdén, knr Strömkvist, lok S1 1917
- Lomselenäs
tåg 8543
Lomselenäs, bitr Åhdén, knr Strömkvist, lok S1 1917
- Storuman
13 jun
tåg 8544, Storuman 14 axlar, 133/87 ton, bitr Persson, knr ”Masen”- Karl-Gustav Eriksson, lok S1 1917
- Sorsele
tåg 8545
Sorsele, 10 axlar, 82/34 ton, bitr Persson, knr ”Masen”, lok S1 1917
Antasstugan, 8 axlar, 71/23 ton,
Kvarnbränna, 10 axlar, 91/23 ton,
Blattnicksele, 14 axlar, 99/45 ton
- Sandsele
tåg 8543
Sandsele, 14 axlar, 99/45 ton, bitr Persson, knr ”Masen”, lok S1 1917
- Storuman
14 jun
tåg 8691
Storuman 6.25, 36 axlar, 218/98 ton, lok E2 1193, bitr Persson knr Strömkvist
Långselberget 38 axlar, 229/109 ton,
Barsele 7.07- 38 axlar, 238/98 ton,
Gunnarn 7.53 - 8.10, 40 axlar 249/109 ton,
Björnberget, - 8.47, 50 axlar, 300/142 ton.
- Umgransele
tåg 8692
Umgransele, 35 axlar, 290/160 ton, bitr Persson knr Strömkvist, lok E2 1105
- Storuman