Föreningen ASLJ? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av David Sohlberg, Monday, June 19, 2017, 22:35 (2475 dagar sedan)

Jag försöker få tag på någon inom föreningen ASLJ.

På webbplatsen aslj.se finns under Kontakt bara en e-postadress till en Eric Renstrand, men han verkar ha avlidit 2016.

Webbplatsen är dock uppdaterad 12/6 i år så någon sköter uppenbarligen om den, men en Whois-sökning ger inte något användbart.

Föreningen ASLJ?

av 53 Wadsten, Tuesday, June 20, 2017, 06:48 (2474 dagar sedan) @ David Sohlberg

jag hittar inte ens föreningen på GOOGLE.

Föreningen ASLJ?

av David Sohlberg, Tuesday, June 20, 2017, 09:34 (2474 dagar sedan) @ 53 Wadsten

jag hittar inte ens föreningen på GOOGLE.

Nej, sökorden aslj förening ger en del länkar till information, men inget konkret vad gäller en ev förening eller organisation.

Föreningen ASLJ?

av Bengt Löfgren, Tuesday, June 20, 2017, 07:36 (2474 dagar sedan) @ David Sohlberg

Jag försöker få tag på någon inom föreningen ASLJ.

På webbplatsen aslj.se finns under Kontakt bara en e-postadress till en Eric Renstrand, men han verkar ha avlidit 2016.

Webbplatsen är dock uppdaterad 12/6 i år så någon sköter uppenbarligen om den, men en Whois-sökning ger inte något användbart.

Fungerande länk:

http://aslj.se/index.php

Föreningen ASLJ?

av Granis, Tuesday, June 20, 2017, 07:55 (2474 dagar sedan) @ David Sohlberg

Är det verkligen en formell förening, eller bara en/ några personer som ordnat hemsidan? Skillnaden kan väl i o f s vara "oklar" ibland -och rentav utan betydelse, då det är en bra och trevlig hemsida. Vad säger t ex Anders Svensson/ JärnvägsInfoförlaget mm? Han brukar ju ha koll på sådant.

/ L G :-)

Skyllberg Bruks korrespondens med Nydqvist & Holm år 1880

av BD, Tuesday, June 20, 2017, 10:08 (2474 dagar sedan) @ David Sohlberg

[image]

[image]

[image]

[image]

Skyllberg Bruks korrespondens med Nydqvist & Holm år 1881

av BD, Tuesday, June 20, 2017, 10:24 (2474 dagar sedan) @ BD

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Föreningen ASLJ?

av Klas Blomberg, Tuesday, June 20, 2017, 10:50 (2474 dagar sedan) @ David Sohlberg

Nej det är inte en förening i formell betydelse med medlemmar, stadgar och dylikt. Eftersom jag har bidragit med en del av materialet skulle jag ha vetat om i fall det funnes någon "riktig" förening.

Eric Renstrands son Richard skötte om sidan under hans sjukdom, så jag antar att det är han som fortfarande uppdaterar sidan. Jag har tyvärr ingen aktuell mailadress till honom.

Föreningen ASLJ?

av Johan N, Wednesday, June 21, 2017, 00:35 (2474 dagar sedan) @ Christer Brimalm

Hej!
Jag har en kontakt i Lerbäcks hembygdsförening som i sin tur gjorde efterforskningar och lämnade mig följande meddelande: "Peter Johansson är kontaktperson och kan svara på frågor. Hans e-post är: peterpj.johansson@telia.com "

Mvh
Johan N