Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ??? (Järnväg allmänt)

av Catarina, Tuesday, July 18, 2017, 19:02 (2468 dagar sedan)

Eftersom censuren slagit till i den ursprungliga tråden tvingas jag starta en ny tråd.
Tyvärr är det så på många bildfora att bilder uppskattas, men fotografen honom eller henne skiter man högaktningsfullt i. (ursäkta mitt raka språk).

Är det så att någon uppskattar Karl-Axel Erikssons (Olds) bilder så kan jag rekommendera följande länk

Karl-Axel Erikssons(Oldsmobile) bilder

Njut gärna av bilderna, men skänk gärna fotografen och den tid han lagt ned en tanke också.
Huruvida Karl-Axel fortfarande lever är tyvärr för mig okänt?

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Sven A, Tuesday, July 18, 2017, 20:20 (2468 dagar sedan) @ Catarina

Enligt Birthday.se lever han iaf....

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Christer Fredriksson, Tuesday, July 18, 2017, 20:25 (2467 dagar sedan) @ Catarina

Hans bilder går att länka till Forumet!

Huru härmed?????

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Christer Fredriksson, Tuesday, July 18, 2017, 20:35 (2467 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Bevis på att hans bilder går att länka till Forumet, men inte mina bilder!

[image]

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av BD, Tuesday, July 18, 2017, 20:51 (2467 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Bevis på att hans bilder går att länka till Forumet, men inte mina bilder!

[image]

Har man betalkonto har man även bilder som kan visas här. Dock är Photobuckets betalsystem myyyyycket krångligt.

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Kanal C, Tuesday, July 18, 2017, 21:19 (2467 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Hans bilder går att länka till Forumet!

Huru härmed?????

I förra tråden där det påstods att man inte kunde länka Photobuckets bilder hit bevisade bl a jag att det gick. Kom vi inte fram till att det är ett maxtak på datamängden/trafiken som gör att det till slut stoppas?

Eller så har han ett betalkonto med högre/inget tak.

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av IH, Tuesday, July 18, 2017, 20:46 (2467 dagar sedan) @ Catarina

"Oldsmobile" minns man för alla hans bilder. Det beror till en ganska del på hans bilder att jag en gång började läsa det här forumet. Det är många andra också som har hat fina bilder, men för 7-8 år sedan när jag började följa forumet så var han väldigt aktiv.

Jag kommer också ihåg att han skev om sin sviktande hälsa. Jag har genom åren tänkt på honom vid flertal tillfällen. Jag hoppas att han mår så bra att han är inne och läser forumet och gläds åt alla som saknar hans kommentarer. Det kan ju vara så enkelt att han glömt sina inloggningsuppgifter som gör att han inte svarat.

Han har i alla fall sitt telefonnummer kvar där han bor i Kista.

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Merlin, Tuesday, July 18, 2017, 21:11 (2467 dagar sedan) @ IH

Hade gärna sett att han hade kommit tillbaks med sina helt underbara bilder :-)

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Mattias Jansson, Tuesday, July 18, 2017, 21:23 (2467 dagar sedan) @ Merlin

Hade gärna sett att han hade kommit tillbaks med sina helt underbara bilder :-)

Han slutade att lägga ut bilder 2012 (och skrev sedan av och till i ytterligare två år) men han sa själv flera gånger att det han då hade lagt ut var det han hade. Och eftersom bilderna aldrig tagits bort vare sig från Photobucket eller från länkarna i detta forum så är det väl inte något som behöver saknas? Det är ju hur fritt fram som helst att titta på dem.

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av Christer Fredriksson, Tuesday, July 18, 2017, 21:49 (2467 dagar sedan) @ Mattias Jansson

Ja så länge han är villig att betala!

Efterlysning medlemmen "Oldsmobile" ???

av lars t, Wednesday, July 19, 2017, 10:47 (2467 dagar sedan) @ Christer Fredriksson

Jag har haft stor glädje över dina bilder, Karl-Axel. Lev väl!

Lars