TGOJ Lokskyltar (Järnväg allmänt)

av BJ, Monday, July 24, 2017, 00:39 (2461 dagar sedan)

TGOJ Ub och Hg hade ovala lokskyltar.
Bt och Ma loken saknade dessa! Trots detta så har jag sett en bild på oval TGOJ Ma 406 lokskylt. Men aldrig sett den på loket?
BJ

LAMCO lokskyltar som TGOJ skyltar

av BD, Monday, July 24, 2017, 06:52 (2461 dagar sedan) @ BJ

[image]

LAMCO lokskyltar hade samma form som TGOJ skyltar.

TGOJ Lokskyltar

av Niklas B, Monday, July 24, 2017, 08:07 (2461 dagar sedan) @ BJ

TGOJ Ub och Hg hade ovala lokskyltar.
Bt och Ma loken saknade dessa! Trots detta så har jag sett en bild på oval TGOJ Ma 406 lokskylt. Men aldrig sett den på loket?
BJ

Det verkar som att det fanns nummerskyltar till alla (?) Ma-lok, iallafall har jag sett 3-4 olika. Även till lokomotorer som inte ens fanns, fanns nummerskyltar.
Det förefaller som om TGOJ lät gjuta upp ett större antal skyltar på förhand som sedan aldrig användes.
Jag har dock inte sett några Bt-skyltar.

[image]

[image]
(denna har suttit på loket)

TGOJ Lokskyltar

av hassetotebo, Monday, July 24, 2017, 10:19 (2461 dagar sedan) @ Niklas B

Förmedlade för ett antal år sedan en TGOJ Ma Skylt till Grängesbergsmuseet och på den fanns inga borrhål, så skylten har ej varit uppsatt.

TGOJ Lokskyltar

av Svante Andersson, Monday, July 24, 2017, 11:34 (2461 dagar sedan) @ hassetotebo

Förmedlade för ett antal år sedan en TGOJ Ma Skylt till Grängesbergsmuseet och på den fanns inga borrhål, så skylten har ej varit uppsatt.

Ma-skylten på Niklas bild har inte heller suttit på något lok... för små hål för fästskruvarna. Jämför med hålen på Z4-bilden.

SA