Fantastiskt med svaren jag fått!
På [link=https://de.wikipedia.org/wiki/Gleis#/media/File:Anschl._Oschatz_Zuckerfabrik.jpg]den här bilden[/link] har du dels [b]en växel med normalspår i båda benen men smalspår bara i rakspåret[/b] och dels en uppdelning mellan smal- och normalspår utan rörliga delar (smalspår i rakspåret och normalspår som viker av).
Här en [link=https://de.wikipedia.org/wiki/Gleis#/media/File:Jind%C5%99ich%C5%AFv_Hradec,_Doln%C3%AD_Skr%C3%BDchov,_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_do_Nov%C3%A9_Byst%C5%99ice-odbo%C4%8Dka.JPG]liknade variant[/link] som i Jenny (Överkörmästarens bild), men här korsar smalspåret normalspåret i sambnad med att det viker av. Och [link=https://de.wikipedia.org/wiki/Datei:Bf_Oschatz,_Zusammenf%C3%BChrung_Regel-_und_Schmalspur.jpg]dito men utan rörliga delar[/link].
Tyska Tillig tillverkar en del varianter för H0/H0e resp H0/H0m, om det du tittar [link=https://www.tillig.com/Elite_Gleissysteme_Weichen_Kreuzungen.html]på den här och följande sidor[/link]hittar du dem.
Några [link=https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,5191499,5191727]udda varianter i Zwickau där smalspåriga spårvagnar och normalspåriga rälsbussar samsas på gatorna[/link]- om det inte syns några bilder, klicka på länken nedanför texten
[color=#3c0]"Hier geht es zur gewünschten Seite:
here is the page you are looking for:"[/color]
I [link=http://www.ig-hsb.de/hbp/hbp15-4/seite21.htm]högra kanten på andra bilden[/link] syns en övergång från treskensspår till fyrskensspår utan rörliga delar.
En [link=http://static.panoramio.com/photos/original/89336345.jpg]"vanlig" växel[/link]med båda spårvidderna i båda benen. [link=http://mapio.net/pic/p-89336345/]Källa[/link].
Några [link=http://mapio.net/pic/p-89336345/]japanska varianter[/link].
[link=https://en.wikipedia.org/wiki/Track_gauge#/media/File:Mixed_gauge_track_Didcot.JPG]Normalspår och breeeedspår[/link] i England.