Ur A Erikssons annotationsbok 1 - 15 september 1967 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Friday, September 01, 2017, 12:20 (2428 dagar sedan)

September -67


000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
knr ”Masen” heter egentligen Karl –Gustaf Eriksson.
9774 har oftast dubbla T43 från Vännäs.
25 sep – 12 okt pågår körning åt banavdelningen på banan norr Lycksele.


1 sep temp 9
tåg 9777
Storuman 6.25/-, 38 ax, 317/154 ton, knr Holmgren, lok T43 233
Vilhelmina, 52 ax, 313/264 ton
Meselefors, -/18 min sen, 58 ax, 347/286 ton
Dorotea, 20 min/16 min sen, 30 ax, 256/212 ton, (?? 28 ax till Dorotea, fortsätter i tåg Dorotea – Hoting – Långsele?)
- Hoting 20 min sen

tåg 9778
Hoting, 32 min sen, 58 ax, 384/355 ton, knr Holmgren, lok T43 226
Dorotea, 31 min/25 min sen, 52 ax, 346/304 ton
Saxvattnet, 28 ax, 250/223 ton, (? 24 ax till Saxvattnet??)
Vilhelmina, 30 min/20 min sen 10 ax, 80/60 ton
- Storuman

3 sep
pass tåg 5653 Storuman – Vännäs

4 sep temp 13
tåg 9774
Vännäs, 2.00/14 min sen, 66 ax, 659/489 ton, knr Holmgren, lok T43 251, T43 218
Hällnäs, 5 min/25 min sen
Lycksele, 20 min sen/-, 48 ax, 498/337 ton
Gunnarn, 40 ax, 448/287 ton
Långselberget, 34 ax, 373/258 ton
- Storuman

6 sep temp 11
tåg 9777
Storuman 6.25/-, 36 ax, 237/222 ton, knr Hedkvist, lok T43 232
Vilhelmina, 54 ax, 390/323 ton
Meselefors, -/12 min sen, 56 ax, 401/334 ton
Dorotea, 11 min/10 min sen, 30 ax, 256/173 ton, (? denna dag 26 ax hit)
- Hoting

tåg 9778
Hoting, 5 min sen, 26 ax, 237/188 ton, knr Hedkvist, lok T43 229
Dorotea, 4 min/32 min sen, 24 ax, 220/161 ton
Vilhelmina, 25 min/20 min sen, 26 ax, 175/135 ton
- Storuman

8 sep temp 3
tåg 9775
Storuman 5.10/-, 26 ax, 200/127 ton, knr Rutkvist, lok T43 218
Långselberget, 18 ax, 157/94 ton
Kattisavan, -/10 min sen, 22 ax, 179/116 ton
Lycksele, 5 min sen/-, 38 ax, 317/240 ton
Hällnäs, koppl Ma 833 lokf Stocke
- Vännäs 15 min sen

9 sep
tåg 9774
Vännäs 2.00/31 min sen, 46 ax, 496/327 ton, knr Hedkvist, lok T43 213, T43 212
Vindeln, 25 min/32 min sen
Lycksele, 16 min sen/-, 32 ax, 337/196 ton
Barsele, 28 ax, 299/168 ton
Långselberget, 26 ax, 283/157 ton
- Storuman

11 sep temp 6
tåg 9777
Storuman 6.25/-, 20 ax, 192/110 ton, knr Holmgren, lok T43 233
Vilhelmina, 14 ax, 103/94 ton
Meselefors, 16 ax, 116/105 ton
Dorotea, 24 ax, 272/246 ton
- Hoting

tåg 9778
Hoting, 26 ax, 297/255 ton, knr Holmgren, lok T43 232
Dorotea, 24 ax, 280/238 ton
Vilhelmina, 20 ax, 226/168 ton
- Storuman

13 sep temp 9
tåg 9775
Storuman 5.10/-, 24 ax, 162/129 ton, knr Hedkvist, lok T43 213
Barsele, 28 ax, 187/154 ton
Lycksele, -/4 min sen, 58 ax, 475/379 ton
Hällnäs, koppl Ma 826 lokf Georgson
- Vännäs

14 sep temp 10
tåg 9774
Vännäs 2.00/25 min sen, 38 ax, 300/220 ton, knr Holmgren, lok T43 209, T43 218 förare Hansson?
Lycksele, 21 min sen/-, 28 ax, 211/147 ton
- Storuman

Ur A Erikssons annotationsbok 16 - 30 september 1967

av Staffan Eriksson, Friday, September 01, 2017, 12:23 (2428 dagar sedan) @ Staffan Eriksson

16 sep temp 20
tåg 9780
Storuman 15.10/-, 12 ax, 104/84 ton, knr Håkan Nilsson, lok T43 210
Blattnicksele, 10 ax, 86/66 ton
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 2 ax, 18/18 ton, knr Håkan Nilsson, lok T43 210
- Storuman

18 sep temp 8
tåg 9775
Storuman 5.10/5 min sen, 10 ax, 73/63 ton, knr Lundberg, lok T43 210
Gunnarn, -/18 min sen, 16 ax, 106/96 ton
Lycksele, 22 ax, 171/133 ton
Hällnäs, koppl Ma 966 lokf Arne A
- Vännäs, 40 min sen

19 sep temp 11
tåg 9774
Vännäs 2.00/-, 54 ax, 468/367 ton, knr Lundberg, lok T43 209, T43 210
Lycksele, 42 ax, 399/294 ton
Betsele, 20 ax, 267/162 ton
Umgransele, 22 ax, 295/180 ton
Blåviksjön, 20 ax, 267/162 ton
- Storuman

25 sep temp 5
pass tåg 5649 Storuman 5.53/6.10 – Lycksele 7.47
Ba
Lycksele, 7.48/8.15, 28 ax, bitr Norman, lok T43 218
Umgransele, 9.00-9.13
Umgransele, 10.37-10.45
Lycksele, 11.15/12.45

Ba
Lycksele, 13.25/13.45, bitr Norman, lok T43 218
Umgransele, 42 ax, 220/150 ton,
- Lycksele 15.00

tåg 7711
Lycksele, 16.20, 40 ax, 210/150 ton, bitr Norman, lok T43 218
- Vännäs

26 sep temp 5
tåg 7710
Vännäs, 1.00/-, 42 ax, 672/320 ton, bitr Norman, lok T43 251
- Umgransele 6.00

tåg 9799
Umgransele, 6.10, 42 ax, 672/320 ton, bitr Norman, lok T43 251
- Lycksele 7.00, (varför denna körning till Umgransele och sen tillbaka till Lycksele med samma tåg?)
pass tåg 5650 Lycksele – Storuman 10.00

27 sep temp 6
pass tåg 5653 Storuman 13.26/13.33 – Lycksele
tåg 7711
Lycksele, 16.20, 42 ax, 230/150 ton, bitr Strandman, lok T43 214
- Vännäs 19.00/19.15

28 sep temp 2
tåg 7710
Vännäs 1.00/12 min sen, 42 ax, 672/340 ton, bitr Strandman, lok T43 251
- Umgransele

tåg 9799
Umgransele, bitr Strandman, lok T43 251 (ingen notering om vagnar, annars samma som 26 sep)
- Lycksele
pass tåg 5650 Lycksele - Storuman 10.05/10.12+8

29 sep temp 6
tåg 9777
Storuman 6.25/32 min sen, 8 ax, 84/37 ton, knr Lundberg, lok T43 229
Vilhelmina, 20 min/5 min sen, 26 ax, 224/152 ton
Saxvattnet, 4 min/18 min sen, 30 ax, 274/195 ton
Dorotea, 20 min/25 min sen, 30 ax, 285/206 ton
- Hoting 30 min sen

tåg 9778
Hoting, 36 ax, 381/310 ton, knr Lundberg, lok T43 232
Dorotea, /12 min sen, 32 ax, 333/281 ton
Vilhelmina, 16 ax, 151/129 ton
- Storuman

total tjänstgöringssträcka --67-09-30; 693 495 km