Verkar som att det reviderades åtminstone B-lokstendrar för lok med sluten hytt i Malmö 1939. Malmö ska ha varit inriktad på att sköta om D-lok men tydligen kunde undantag göras.
"Bildtext:
Malmö. Huvudverkstaden. Del av fasad.
Anmärkning:
Text på baksida: "Malmö hvst".
Text på kuvert: "Malmö".
Text på omslag: "Malmö III", "Malmö, verkstäder", "Malmö (Arlöv) omformareskjul", "godsmagasin", "kolpulverfabrik".
Skada: Missfärgning."
Fått detta per e-post.
"Hej
Jag är inte registrerad I forumet så jag svarar så här.
Byggnaden på bilden är inte Malmö Huvudverkstad vid S. Bulltoftavägen utan med stor sannolikhet resterna av gamla verkstaden på bangården vid Malmö C.
I journalerna från lokverkstan 1934- 1981 finns bara några enstaka ånglok inskrivna samtliga för C-klass, dvs reparation.
Någonstans har jag läst att viss revisionsverksamhet fortsatte vid gamla verkstaden. 1872-års lokstall fanns kvar in på 1980-talet och på kartor från 1930-talet syns en byggnad öster om lokstallet."