Letar efter en svart lokförarrock (Historiskt material)

av 53 Wadsten, Saturday, November 11, 2017, 14:12 (2351 dagar sedan)

Hej1
Letar förgäves efter en svart lokrock storek 54-56, kolla on ni har någon till övers.

Mvh o Tack Gustaf.

Letar efter en svart lokförarrock

av Legion44, Saturday, November 11, 2017, 14:27 (2351 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Under de åren du sökt en dylik så har ett flertal kommit och gått på tradera. Bara ett tips!

Letar efter en svart lokförarrock

av Strömgränsreferensen, Saturday, November 11, 2017, 20:35 (2351 dagar sedan) @ Legion44

Men Gustav vill inte betala. "till övers"!!
ska den vara nystruken så den passar in vid frukostbuffen ?

Letar efter en svart lokförarrock

av bengt24, Saturday, November 11, 2017, 20:53 (2351 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen

Om Gustaf ställer en helt vanlig fråga så är det väl på sin plats med ett korrekt svar utan dylig hånfull kommentar som passar bätttr i sandlådan än i ett seriöst forum!!!!
Stefan.

Letar efter en svart lokförarrock

av Nils-Eric Sääf, Sunday, November 12, 2017, 09:17 (2350 dagar sedan) @ bengt24

Mycket bra inlägg. Dessa meningslösa snorkiga svar riktat mot en person är otrevliga.

Letar efter en svart lokförarrock

av Henrik L, Sunday, November 12, 2017, 19:46 (2350 dagar sedan) @ 53 Wadsten

hej
jag har lärt min 85 åriga far att använda en smartphone.kanske någon skulle lära herr wadsten att använda blocket/tradera mm,finns säkert järnvägare här som kan göra sånt..gärna då en en smalspårig järnvägare

Letar efter en svart lokförarrock

av BM, Monday, November 13, 2017, 09:49 (2349 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Jag har kollat och just nu finns ingen på nätet (Tradera)

Problemet är vad man ska söka på, loförarrock är nog bäst, svartrock gav andra besynnerliga träffar.

Att fråga här är en bra ide.

Själva användandet och förrådshållandet av de svarta rockarna upphörde på 70-talet alltså för 50 år sedan.

Jag började efter det men fick en svart rock av lokmästaren som verkade ha ett eget förråd hemma i Vansbro.

Letar efter en svart lokförarrock

av Henrik L, Saturday, November 18, 2017, 22:03 (2344 dagar sedan) @ BM

hej
visst detta forum är ju underbart!...men tror inte wadsten fått det han önskat via detta forum.?..har juh varit div saker han sökt genom åren...och hur många saker har han fått??
man håller fast vid sina saker!i dagens läge finns det inte någon som ger bort en sån där rock!man måste betala för den!! därför måste man hugga på en tradera annons eller likvärdig....eller ha något att byta med