Tågnördarna på Youtube - Den om Knoppen (Järnvägsmuseet informerar)

av HP, Wednesday, December 20, 2017, 11:31 (2312 dagar sedan)

Nu finns vår första del om TÅGNÖRDARNA ute på youtube. Filmen handlar denna gången om Knoppens vattentag och den kommer att följas av fler. Materialet är inspelat på Inlandsbanan i oktober och syftet är att vi vill prova att nå ut på ett nytt sätt, och vi ger oss nu ut i landet och sätter strålkastarljuset på järnvägens kulturmiljöer. Vi är också väldigt nyfikna på vad ni tycker om detta, så ge gärna er ärliga respons i kommentarsfältet. Detta är som sagt en pilot och om det uppskattas kan det blir fler filmer från andra ställen i Svreige. Och kom gärna med idéer om vad ni skulle vilja se!

Tågnärdarna - den om Knoppen

Med vänlig hälsning Henrik Reuterdahl, SJVM

Tågnördarna på Youtube - Den om Knoppen

av Granis, Wednesday, December 20, 2017, 12:26 (2312 dagar sedan) @ HP

Trevlig, lättsam, opretentiös men ändå informativ liten film. Med vackra vyer från inlandsbanan. Dock får man väl hålla tummarna för inte allt för många järnvägsvänner reagerar på användningen av "T-ordet". Benämningar upplevs ju lätt som kränkande nuförtiden ;-)

Vi ser fram mot fortsättningen, så även vad gäller muséets status och framtid i övrigt. Man fick f ö upp en annan ny färsk film från muséet på "tuben", men den vara bara på teckenspråk. Så om den sa nåt om myndighetens nya namn m m kunde i varje fall inte jag få fram.

/ L G :-)

Tågnördarna på Youtube - Den om Knoppen

av 53 Wadsten, Wednesday, December 20, 2017, 14:24 (2312 dagar sedan) @ Granis

Håller med fullständigt:-) .
Vem/vilka har hittat på denna film, kul grej, fortsätt gärna:-)

Tågnördarna på Youtube - Den om Knoppen

av Svante Andersson, Wednesday, December 20, 2017, 15:25 (2312 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Håller med fullständigt:-) .
Vem/vilka har hittat på denna film, kul grej, fortsätt gärna:-)

Det framgår mycket väl av filmans eftertexter vilka som gjort denna film!

SA

Tågnördarna på Youtube - Den om Knoppen

av Rolf Johansson, Wednesday, December 20, 2017, 17:46 (2312 dagar sedan) @ HP

En alldeles utmärkt film i bra format. Jag har redan delat den vidare på Facebook så att mina vänner där blir uppmärksammande på ert utmärkta jobb.

Om det är något jag möjligen har en synpunkt på så är det att den grafiskt gjorda inledningen skulle kunna vara en smula kortare, så att man något snabbare kommer in på filmens verkliga innehåll. Men det är en petitess och kanske också en smaksak.

Bra initiativ och jag ser med spänning fram mot fler filmer!

Vänliga hälsningar

Rolf Johansson

Tågnördarna på Youtube - Den om Knoppen

av K Lemming, Thursday, December 21, 2017, 00:25 (2311 dagar sedan) @ HP

Bra liten film, ser gärna att ni fortsätter med filmer som denna.
Var är det historiska filmmaterialet hämtat ifrån? Någon film som finns att få tag på?