Avbrott i Samlingsportalen (JvmV informerar)

av L Lundgren Digitaliseringsverksamheten., Wednesday, December 27, 2017, 19:51 (2273 dagar sedan)

Det är väl känt för de flesta att Sveriges Järnvägsmuseum byter huvudman efter 2018-01-01.
Statens maritima museer har för närvarande några hårt arbetande IT-tekniker hos oss som för närvarande håller på att byta ut nätverket på hela museet. Arbetet pågår i mellandagarna samt veckan före Trettondagen. Detta arbete påverkar tyvärr Samlingsportalen som kommer att under dessa veckor drabbas av driftstopp.
Vi kan för närvarande inte helt säga när arbetet är klart men jag tror det kommer att behövas ett par veckor in i Januari innan det är klart. Jag återkommer när jag vet mer.

Låst
3741 visningar

Avbrott i Samlingsportalen, intensivt arbete pågår!

av Rolf Sten ⌂, Tuesday, January 23, 2018, 20:57 (2246 dagar sedan) @ L Lundgren Digitaliseringsverksamheten.

Intensivt arbete pågår för att få igång Samlingsportalen i sin nya IT-miljö. Människa/maskin kommer inte riktigt överens. Hav förtröstan, det löser sig men vi kan just nu inte ge någon prognos. Vi meddelar när vi är åter "på spåret"! ;-)
Rolf