Fråger om UFo1p og UDFo13p ved 2 ms (Fordon: motorvagnar / dressiner)

av Steen Michelsen, Sunday, March 04, 2018, 15:31 (2244 dagar sedan)

På hvilke strækninger og i hvilke tog anvendes UFo1p og UDFo13p ved 2 ms?
2 ms var tildelt UFo1p 1812 og 1813 til 1/65, UFo1p 1912 til 5/66 og UFo1p 1913 til denne udrangeredes 7/70.

Det jeg har kunnet læse mig frem til i diverse tråde er at: UFo1p 1813 gik Linköping-Skänninge til nedlægningen, og UFo1p 1913 gik Norrköping-Valdemarsvik til 5/61. Hvor anvendes de övrige? Af billeder fra Åtvidaberg ser det ud som om at der fast har gået en UFo1p sammen med YFo5p i visse tog?

2 ms var tildelt UDFo13p 1814 til 6/65, 1815 til 5/64, 1816 fra 10/58 til 6/65, 1817 til 9/58, og 2116 til 10/63.

Af diverse tråde kan jeg læse at: UDFo13p 1815 gik i pkp. 368 Västervik-Hultsfred til? UDFo13p 1817 gik i pkp. 424 Norrköping-Örebro til engang i 1958 hvor den blev byttet ud med 1816 der kørte pkp 424 til nedlægningen. UDFo13p 2116 gik i pkp 353 Linköping-Fornåsa?
Hvor blev de övrige anvendt og hvad hed de pkp. er? Reserve vogn for hele 2 ms var UDFo10p 1625 er der skrevet flere steder. Der ud over var UDFo15p 1719 også ved 2 ms fra ? til udrangeringen—denne vogn er der ikke meget at finde om, fra den blev ombygget til at køre med YBo5p 1956.
M.v.h
Steen

Fråger om UFo1p og UDFo13p ved 2 ms

av yngve nilsson, Monday, March 05, 2018, 10:49 (2243 dagar sedan) @ Steen Michelsen

På f.d NVHJ gick UFo1p i tåg 488-1501 Lp-Vk vard I Pt 1508 Vk -Lp vard I Pt 1541 Hf-Vk vard Pt 1544-1545-1512-1548 vard u lörd, 1544-1545 lörd och 1545 soh.
UDFo13p gick i Pt 488-1501-1512-491 Lp-Vk-LP vard samt Pt 1540-1541-1512-1548-1549 vard u lörd och 1540-1541 lörd Vk-Hf-Vk.
Inblandade vagnar var UFo1p 1812,1813, 1912 och 1913. vissa tidtabeller fanns alla fyra i Västervik.
UDFo13p 1814 som gick på Linköping och 1815 som gick på Hultsfred med UDF010p 1625 som reserv för 1815 ( på "norra banan" kunde man inte ha en så liten postvagn som 1625.

Fråger om UFo1p og UDFo13p ved 2 ms

av Steen Michelsen, Monday, March 05, 2018, 16:41 (2243 dagar sedan) @ yngve nilsson

Mange tak for svar.

Du skriver at der gik en UFo1p og en UDFo13p med 1512 og 491 Vk-Lp.
1512 ankommer til Ringstorp mellem Kl. 19.02 og 19.20 afhængig af køreplansperiode, holdt de to vogne så der til 491 afgår omkring Kl. 20.40? Når 489 afgår mellem 19.03 og 19.20 afhængig af køreplansperiode?

Du skriver også at der gik en UFo1p i 1508 og så vel i 481? I hvilket tog havde den returløb? Eller gik der 2 UFo1p i 488-1501?

2 ms havde også YFo5p 902 og 904, Ved du hvilke tog de to anvendes i? Om dem har jeg kun kunne læse mig frem til at YFo5p 904 har gået i 227/228 Norrköping Ö-Arkösund til nedlægningen? og i 1601/1602 Norrköping Ö-Finspång.

M.v.h.

Steen

Fråger om UFo1p og UDFo13p ved 2 ms

av yngve nilsson, Tuesday, March 06, 2018, 10:38 (2242 dagar sedan) @ Steen Michelsen

Svar.
YFo5p gick i tåg. 488-1501- 1508- Lp-Vk-Lp vard u. d.e soh
1508- Vk-Lp vard e. soh och
- - 1505-1512-491 Lp-Vk-LP vard och
- - 1503 Lp-Vk soh e vard.
Tyvärr vet jag inte tågnummren mellan Lp-Rip för vissa av dessa tåg.
UFo1p och YFo5p i 1508 väntade inte i Ringstorp till 491 utan där var det bara den YFo5p som kom till Rip i 1512. Någon UFo1p gick inte i 1512 norr om Jenny. Det var vagnen till Hultsfred som gick i Pt 1512-1548 tillsammans med UDFo13p och 2 motorvagnar. Pt 1512 blev således långa från Västervik, normalt alltså 7 vagnar.