Ett par bilder från Öland (Bana)

av Magnus Lindman NÄSSJÖ, Sunday, June 24, 2018, 00:47 (2127 dagar sedan)

Under två veckor på Öland blev det några foton tagna.

Rosenfors banvaktsstuga strax söder om Borgholm.

[image]

[image]

[image]

En kvarglömd sliper i Böda, nära vändskivegropen.

[image]

Läget för hållplats Ranstadsvägen (hpr).

[image]

[image]

Läget för hållplats Ölands Melby.

[image]

[image]

Läget för Gårdby grusgrop, strax norr om Gårdby. Sidospåret vek av öster om linjen, vänster på första bilden.

[image]

[image]

Lindman

Ett par bilder från Öland

av jhje, Friday, June 29, 2018, 07:42 (2122 dagar sedan) @ Magnus Lindman NÄSSJÖ

Det är alltid spännande å se bilder efter spår. Jag cyklade, i området, nu idag för 26 år sedan.
Bara å vara på platsen, där järnväg har gått, minner om tidigare generationers planer, att få till utveckling och nu ser man detta som små minnesmärken.

Ett par bilder från Öland

av Fredrik Anderson, Friday, July 13, 2018, 21:49 (2108 dagar sedan) @ Magnus Lindman NÄSSJÖ

Härliga bilder från vår ö Magnus!
Tack för att du delar med dig av dessa

mvh
Fredrik,

Ett par bilder från Öland

av HJP, Tuesday, July 17, 2018, 17:53 (2104 dagar sedan) @ Magnus Lindman NÄSSJÖ

****
20 mars 2004, tog jag en biltur på Öland. Plötsligt fick jag syn på den gamla hållplatsen Karlevi. Inte ett spår av spår, dock, men banans sträckning syns tydligt.

[image]

[image]

Ett par bilder från Öland

av Magnus Lindman NÄSSJÖ, Tuesday, July 17, 2018, 20:29 (2104 dagar sedan) @ HJP

****
20 mars 2004, tog jag en biltur på Öland. Plötsligt fick jag syn på den gamla hållplatsen Karlevi. Inte ett spår av spår, dock, men banans sträckning syns tydligt.

Det såg ungefär likadant ut 2015-06-07.

Lindman

[image]