GreenCargos nya gröngölingar.

av Svante Andersson, Sunday, July 08, 2018, 19:57 (2091 dagar sedan) @ Patric H

Förutom att din länk inte visade något som hade med GC:s nya lok att göra så platsar väl den "informationen" bättre i ett forum som sysslar med dagen järnväg, exempelvis Postvagnen.

SA

GreenCargos nya gröngölingar.

av Strömgränsreferensen, Monday, July 09, 2018, 09:26 (2090 dagar sedan) @ Svante Andersson

Förutom att din länk inte visade något som hade med GC:s nya lok att göra så platsar väl den "informationen" bättre i ett forum som sysslar med dagen järnväg, exempelvis Postvagnen.

SA

Jag gissar att Patrik tänkte så här:
Ingen ide att använda PV för ett inlägg, där numera allting drunknar i dessa eviga undergrupper och rubriker.
Alla vettiga frågor och funderingar drunknar och försvinner bland allt krångel.
Det är så många seriösa skribenter som försvunnit från den sidan sedan man gjorde om forumet.

GreenCargos nya gröngölingar.

av Patric H, Monday, July 09, 2018, 10:09 (2090 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen

Betänk att det finns hopp om att det är rediga karlar som tillför intressanta saker i dessa forum. Typ avlidne Håkan Lunden.

GreenCargos nya gröngölingar.

av Strömgränsreferensen, Monday, July 09, 2018, 10:21 (2090 dagar sedan) @ Patric H

Betänk att det finns hopp om att det är rediga karlar som tillför intressanta saker i dessa forum. Typ avlidne Håkan Lunden.

Han HADE mycket intressanta inlägg att ge. Men dessvärre finns inget forum han kan delta i numera.

Jag tänker närmast på nu många levande, inga namn/nic nämnda med yrkeskunskaper inom järnväg i både 30 och 40 år som numera är väck från grannforumet.
Vad det beror på kan man ju förstås bara spekulera i.

GreenCargos nya gröngölingar.

av Svante Andersson, Monday, July 09, 2018, 13:23 (2090 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen

Filmen Patric V länkat till är helt OK i ett historiskt perpektiv... men visar INTE något från GC:s nya lok.
Och att ha en förhoppning att Järnvägshistoriskt ska vara rätt forum att ta upp den försvunna biten från PV faller på sin egen orimlighet. Historiskt tack... då är det oftast längre tillbaka i tiden än förra veckan!

SA

GreenCargos nya gröngölingar.

av K Lemming, Monday, July 09, 2018, 14:49 (2090 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen

Jag tänker närmast på nu många levande, inga namn/nic nämnda med yrkeskunskaper inom järnväg i både 30 och 40 år som numera är väck från grannforumet.
Vad det beror på kan man ju förstås bara spekulera i.

Dom jag känner som diskussioner om nya PV förts tillsammans med när vi träffat på varandra säger samtliga samma sak, rörigt forum, buggar som inte åtgärdats, svåröverskådliga trådar, kass layout då man t.ex inte ser hela rubriker på trådar, en många gånger snorkig och otrevlig Admin. Så vi kom alla fram till samma sak, bye bye PV.

GreenCargos nya gröngölingar.

av Överkörmästaren, Monday, July 09, 2018, 15:02 (2090 dagar sedan) @ K Lemming

Jag tänker närmast på nu många levande, inga namn/nic nämnda med yrkeskunskaper inom järnväg i både 30 och 40 år som numera är väck från grannforumet.
Vad det beror på kan man ju förstås bara spekulera i.


Dom jag känner som diskussioner om nya PV förts tillsammans med när vi träffat på varandra säger samtliga samma sak, rörigt forum, buggar som inte åtgärdats, svåröverskådliga trådar, kass layout då man t.ex inte ser hela rubriker på trådar, snorkig och otrevlig Admin. Så vi kom alla fram till samma sak, bye bye PV.

Alla är såklart välkomna till det här forumet men välj då gärna ämnen inom forumets ämnesområde! Det är naturligtvis mycket som kan rymmas inom detta och en del urspåringar brukar tolereras, dock hör väl nyheter kring en loktyp som är under leverans mycket sällan hit, såvida man inte har en bra historisk koppling.

GreenCargos nya gröngölingar.

av K Lemming, Monday, July 09, 2018, 15:14 (2090 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Håller helt med, detta forum kan inte bli ett alternativ till PV förutom just dom historiska frågorna. Och för egen del räcker det gott som substitut för PV då det till största del var inlägg med järnvägshistorisk koppling som intresserade mig, nutida nyheter m.m får jag reda på via andra kanaler ändå.

GreenCargos nya gröngölingar.

av Merlin, Tuesday, July 10, 2018, 00:13 (2089 dagar sedan) @ Överkörmästaren

Jag tänker närmast på nu många levande, inga namn/nic nämnda med yrkeskunskaper inom järnväg i både 30 och 40 år som numera är väck från grannforumet.
Vad det beror på kan man ju förstås bara spekulera i.


Dom jag känner som diskussioner om nya PV förts tillsammans med när vi träffat på varandra säger samtliga samma sak, rörigt forum, buggar som inte åtgärdats, svåröverskådliga trådar, kass layout då man t.ex inte ser hela rubriker på trådar, snorkig och otrevlig Admin. Så vi kom alla fram till samma sak, bye bye PV.


Alla är såklart välkomna till det här forumet men välj då gärna ämnen inom forumets ämnesområde! Det är naturligtvis mycket som kan rymmas inom detta och en del urspåringar brukar tolereras, dock hör väl nyheter kring en loktyp som är under leverans mycket sällan hit, såvida man inte har en bra historisk koppling.

Dom nya loken är ju kommande historia :-D

GreenCargos nya gröngölingar.

av Strömgränsreferensen, Monday, July 09, 2018, 17:45 (2090 dagar sedan) @ K Lemming

Jag tänker närmast på nu många levande, inga namn/nic nämnda med yrkeskunskaper inom järnväg i både 30 och 40 år som numera är väck från grannforumet.
Vad det beror på kan man ju förstås bara spekulera i.


Dom jag känner som diskussioner om nya PV förts tillsammans med när vi träffat på varandra säger samtliga samma sak, rörigt forum, buggar som inte åtgärdats, svåröverskådliga trådar, kass layout då man t.ex inte ser hela rubriker på trådar, en många gånger snorkig och otrevlig Admin. Så vi kom alla fram till samma sak, bye bye PV.

Det allvarliga i sammanhanget är väl just erfarenheten som numera i stort saknas. Förvisso ett antal som lägger in foton från resor och det är väl gott nog. Men förstår inte riktigt bytet till "Nya PV"? man nämnde väl för svajjig uppkoppling i tidigare My Little Forum.
Men finns det egentligen något forum, med handen på hjärtat, som är krångligare än Nya PV.
Jämför gärna sajten om flyg på Flygtorget. Där finns allt på en sida så det går att scrolla ner till intressanta diskussioner.
På Pv upplever jag detta som nästan omöjligt.

GreenCargos nya gröngölingar.

av Thomas K Ohlsson, Monday, July 09, 2018, 23:38 (2089 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen

Nu blev detta en mycket märklig diskussion om Postvagnens tillkortakommanden. Men den som tycker att verklighetsanknutna och insiktsfulla - för att inte säga professionella - inlägg saknas kan ju läsa denna [link=https://www.postvagnen.com/sjk-forum/showthread.php/4571-Full-fart-Magnor-Skotterud-Matrand]tråd[/link] och sedan återkomma med sin dom...

/TKO

GreenCargos nya gröngölingar. BBC var först

av BD, Monday, July 09, 2018, 15:57 (2090 dagar sedan) @ Svante Andersson

Förutom att din länk inte visade något som hade med GC:s nya lok att göra så platsar väl den "informationen" bättre i ett forum som sysslar med dagen järnväg, exempelvis Postvagnen.

SA

Nja, drivsystemet som är avbildat finns i visad form sedan 1965 men återfinns även på litt Ra och Rb. Med annorlunda kopplingar användes systemet med rotorhålaxel först av BBC ungefär 1938. Systemet används, förutom i andra ASEA-lok,även i Belgien, England och Tjeckoslovakien med efterföljande stater.

GreenCargos nya gröngölingar. BBC var först

av Svante Andersson, Tuesday, July 10, 2018, 11:02 (2089 dagar sedan) @ BD

Nja, drivsystemet som är avbildat finns i visad form sedan 1965 men återfinns även på litt Ra och Rb. Med annorlunda kopplingar användes systemet med rotorhålaxel först av BBC ungefär 1938. Systemet används, förutom i andra ASEA-lok,även i Belgien, England och Tjeckoslovakien med efterföljande stater.

Att det delvis visas en äldre släkting gör fortfarande inte att det är GC:s lok som visas... i en säljsituation skulle det betecknas som ett falsarium.

SA