Snälla ord om Göteborgare (Järnväg allmänt)

av Micke Carlsson, Tuesday, February 12, 2008, 08:40 (5912 dagar sedan)

Jag var i en stad av misstag grundad av Gustaf Adolf den andre igår, och eftersom jag hade vägarna åt Marieholmsbron strök jag förbi en järnvägsklubb samtidigt. Grinden stod öppen så jag gick in och knackade på, det lyste men ingen svarade. Man var kanske i något hörn av tomten och jag ville inte rota omkring så jag gick igen.

Vad jag ville säga var dock att jag var imponerad av hur välskött anlägget framstod. Så oerhört många fordon, så välmålade(!) och allihop klotterfria(!!!)
Kan faktiskt inte påminna mig att någonsin ha sett något liknande. Klotterfritt kanske, för sådär 20-25 år sedan, men ruffiga rishögar har man väl alltid kunnat sticka ögonen på överallt. Så icke hos BJs i Göteborg. (Jag kom från spårsidan)

Bra gjort, om ingen annan sagt det förut!:-)

Snälla ord om Göteborgare

av Sune Nylén @, Tuesday, February 12, 2008, 11:05 (5912 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Tack för de orden .Ja, vi är så vänliga och ordningsamma ,sååå. i Göteborg. Det kanske kunde vara på tiden att byta ut "Göteborg,staden på landets framsida" till "Göteborg. landets vänliga fönster.Vem kunde väl förresten tro att någon från Stockholmshållet,för det var väl så,efter vad jag kan tyda, knackade på innan han steg in. ":-) :-) Sune

Snälla ord om Göteborgare

av Micke Carlsson, Tuesday, February 12, 2008, 11:17 (5912 dagar sedan) @ Sune Nylén

Vänliga vet jag inte, vi verkar vara av samma skrot och korn. :-)

Nå, heders iallafall, jag kom fullständigt av mig och glömde stjäla ens en endaste liten skylt.

Snälla ord om Göteborgare

av morrgan, Tuesday, February 12, 2008, 11:28 (5912 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Tack för de vänliga orden. Förmodligen var det lunchtid och jag var och käkade på "Kanonen". Grinden är alltid öppen och besökare välkomna när det är någon på plats vilket det är nästan varje dag. Aviserar man ett besök på telefon eller ringer och kollar så kan det nästan alltid vara någon på plats och visa.
Ring 0707 - 87 36 44 så ordnar det sig
hälsar morrgan

Snälla ord om Göteborgare

av Thomas Pettersson, Tuesday, February 12, 2008, 14:56 (5912 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Även vi i BJs drabbas givetvis av klotter emellanåt. Det gäller dock att måla över eländet så snart som möjligt. Ju färre som får se "konstverken" på vagnarna, desto större är sannolikheten att man slutar klottra på vagnarna. Ett enkelt men fullt logiskt samband. Den bästa medicinen mot klotter är alltså att ta bort det hela så snabbt som möjligt. Utövarna vill ju visa upp sina alster, det är faktiskt själva drivkraften bakom klottrandet.