Ur A Erikssons annotationsbok november 1968 (Järnvägspersonal)

av Staffan Eriksson, Thursday, November 01, 2018, 14:24 (1974 dagar sedan)

November -68
000/000 ton – tågvikt/bromsvikt
00.00/00.00 = tjänstgörings början\ankomsttid / avgångstid\tjänstgörings slut
/text/ - skrivet i boken, (text) – min kommentar.
Tåg 9774 går en dag (lördag?) endast till Lycksele
så då blir det till att köra tillbaka till Vännäs med 9779.
Krutvakt i några tåg. Var dessa vagnar försedda med särskild märkning?
Åkte krutvakten i godsvagnen?
Växl mellan Storuman och Hällnäs ger försening.

4 nov temp -12 snö
tåg 9777
Storuman 6.30/10 min sen, 14 ax, 145/65 ton, knr Sansell, lok T43 233
Vilhelmina, 16 ax, 157/87 ton
Dorotea, /20 min sen, 30 ax, 351/269 ton
- Hoting 25 min sen

tåg 9778
Hoting, 40 min sen, 44 ax, 408/333 ton, knr Sansell, lok T43 233
Dorotea, 40 min/50 min sen, 84 ax, 491/318 ton
Saxvattnet, 55 min/75 min sen, 38 ax, 293/134 ton, (46 ax hit!!)
Vilhelmina, 68 min/50 min sen, 16 ax, 172/107 ton
- Storuman 35 min sen

5 nov temp -10
tåg 9775
Storuman 7.32/28 min sen, 26 ax, 258/169 ton, knr Masen, lok T43 218
Långselberget, 9.00-9.20, 24 ax, 237/148 ton
Barsele, 43 min/80 min sen, 34 ax, 299/207 ton
Gunnarn, 76 min/100 min sen, 44 ax, 454/279 ton
Blåviksjön, 93 min/113 min sen, 46 ax, 479/297 ton
Lycksele, 100 min/55 min sen, 66 ax, 630/418 ton
Hällnäs, 43 min/54 min sen, /möte 7732/
- Vännäs, 40 min sen

6 nov
tåg 9774
Vännäs 1.00/25 min sen, 58 ax, 705/470 ton, lok T43 257, /krutv Nilsson 35/
Lycksele, 30 min/10 min sen, 42 ax, 515/360 ton
- Storuman 10 min sen

8 nov temp -22
tåg 9777
Storuman 6.30/ , 18 ax, 244/111 ton, knr Sansell, lok T43 229
Vojmån, 12 ax, 148/45 ton
Vilhelmina, 20 ax, 175/155 ton
Dorotea, /25 min sen, 64 ax, 684/522 ton
- Hoting, 28 min sen

tåg 9778
Hoting, 36 ax, 415/278 ton, knr Sansell, lok T43 227
Dorotea, /40 min sen, 34 ax, 473/287 ton
Vilhelmina, 40 min/60 min sen, 36 ax, 386/181 ton
- Storuman, 60 min sen

17 nov
pass tåg 5653 Storuman – Vännäs

18 nov temp 11
tåg 9774
Vännäs 1.00, 40 ax, 413/259 ton, lok T43 216
Lycksele, 54 ax, 553/355 ton
- Storuman

21 nov temp -12
tåg 9775
Storuman 7.32/-5 min, 38 ax, 403/218 ton, knr Holmgren, lok T43 217, /krutv Nilsson, Vännäs/
Långselberget, 40 ax, 414/228 ton
Barsele, 28 min/37 min sen, 38 ax, 401/215 ton
Gunnarn, 37 min/45 min sen, 46 ax, 449/261 ton
Lycksele, 20 min sen/ , 58 ax, 622/377 ton, (Går det att köra in 25 min Gunnarn – Lycksele?)
- Vännäs, 10 min tidig

22 nov
tåg 9774
Vännäs 1.00/20 min sen, 66 ax, 755/474 ton, lok T43 212,
koppl Vännäs – Lycksele T43 216, lokf Dahlgren
Lycksele, 34 ax, 440/277 ton
- Storuman

25 nov temp -4
tåg 9775
Storuman 7.32/15 min sen, 64 ax, 757/537 ton, lok T43 212, /krutv/
Barsele, 20 min/33 min sen, 62 ax, 741/526 ton
Gunnarn, 30 min/38 min sen, 50 ax, 561/388 ton
Lycksele, 80 ax, 734/559 ton
Åmsele, 5 min/42 min sen, 72 ax, 688/513 ton,
Hällnäs, 40 min/60 min sen, 653/513 ton
Vindeln, /62 min sen
- Vännäs, 55 min sen

26 nov
tåg 9774
Vännäs 1.00, 30 ax, 346/209 ton, lok T43 222
Tväråbäck, 15 min tidig/81 min sen, /förbig 6054, 94, möte 7601/!
Vindeln, 78 min/81 min sen, /möte 6113/
Lycksele, 80 min/52 min sen, 12 ax, 119/92 ton
- Storuman, 40 min sen

28 nov
tåg 9780
Storuman 6.00/10 min sen, 6 ax, 47/37 ton, knr Holmgren, lok T43 230
Blattnicksele, 12 ax, 84/72 ton
- Sorsele

tåg 9781
Sorsele, 5 min sen, 22 ax, 201/171 ton, knr Holmgren, lok T43 230
- Storuman

29 nov temp -4
tåg 9775
Storuman 7.32, 34 ax, 286/226 ton, knr Lundberg, lok T43 212
Långselberget, -8.48, 36 ax, 297/226 ton
Barsele, 34 ax, 280/214 ton
Lycksele, 68 ax, 507/402 ton
Hällnäs, 70 ax, 539/432 ton
Vindeln, 76 ax, 632/432 ton
- Vännäs, 8 min tidig

30 nov temp -2
tåg 9774
Vännäs 1.00, 50 ax, 551/357 ton, lok T43 222 /en älg km 40+800/
- Lycksele, -10 min

tåg 9779
Lycksele, 8 min sen, 8 ax, 72/72 ton, lok T43 222, /en ren km 30+510/
- Hällnäs
721 083 km