En skrivelse från von Friesen till Maskindirektören vid Centralverkstaden Örebro den 27 februari 1913 säger.
"Till Cv kommer under de närmaste dagarna att översändas vagnen litt. Ao1 n:r 1715, och skall densamma förses med boggier med kullager. Då vagnen är färdig, skall meddelande lämnas maskinbyrån, varefter bestämmelser angående vagnens provkörning komma att meddelas. Utom den i skrivelsen den 11 dennes angivna märkningen skall under smörjningstabellen målas "Smörjes med maskinolja" med 40 mm höga vita bokstäver."
Den 18 mars skriver von Friesen att "Vagnen skall insättas i tågen 3 och 4 mellan Stockholm och Göteborg och under användningen noga observeras."
18 september 1912 skrev Klemming att 4 boggier skulle förses med lagerboxar enligt ritning 10421.
[img]https://i.imgur.com/9u8YdBM.jpg?1[/img]
Kullagren skulle var SKF n:r 1322 och 1418.
Sedan utgick Ao1 1715 med boggi 882 med axlarna 62085 o 62087 samt boggi 931 med axlarna 62088 o 62092.
Den 10 juni skadades Ao1 1715 vid en kollision i Katrineholm så boggierna flyttades till Ao1 1716 vilken utgick med dessa den 19 juni.
Bilden är väl då tagen i samband med att vagnen satts i trafik i mars. Observera mannen i semaforen i bakgrunden.
/tell