Fortsättning av minnena på gång (Historiskt material)

av 53 Wadsten, Thursday, April 04, 2019, 18:43 (1820 dagar sedan)

Måndag o tisdag skriver Linda av mina berättelser, litet för fort går det, glömde sommaren 1959 i Mellbystrand där jag brände upp mig totalt i solen, 1960 blev det återbesök hos syster Marta i Doktorsvillan, sedan tåg ner till Falsterbo so jag skrivit om. Skulle behöva ett par kvällar till mina berättelser, men Lindas arbetstid räcker inte till för det.
Mycket väsentligt glöms då tyvärr i hastigheten.

Hjälp emottages tacksamt.

Fortsättning av minnena på gång

av Strömgränsreferensen, Friday, April 05, 2019, 08:53 (1819 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Måndag o tisdag skriver Linda av mina berättelser, litet för fort går det, glömde sommaren 1959 i Mellbystrand där jag brände upp mig totalt i solen, 1960 blev det återbesök hos syster Marta i Doktorsvillan, sedan tåg ner till Falsterbo so jag skrivit om. Skulle behöva ett par kvällar till mina berättelser, men Lindas arbetstid räcker inte till för det.
Mycket väsentligt glöms då tyvärr i hastigheten.

Hjälp emottages tacksamt.

Hur mycket det än blir så blir det spännande. Du är ett fenomen Gustav på att komma ihåg små detaljer, och givetvis gamla arbetskamrater i järnvägslivet.
Ser fram mot berättelserna.

Fortsättning av minnena på gång

av 53 Wadsten, Friday, April 05, 2019, 17:21 (1819 dagar sedan) @ Strömgränsreferensen

Försovningen på överliggningen i Rimbo 1978 kommer givetvis att skrivas ner.
Lokförarkollegan Erland Svärling boende i Rimbo fick klargöra rälsbussarna och sedan väcka sömntutan Gustaf som körde ned Pt 701 mot Stockholm Östra, jag höll tidtabellen i alla fall.

P:S kvällen innan var jag mycket nära att klippa en kärring vid Frescati på väg upp med rälsbussarna mot Rimbo.