"Big Boy " rullar igen (Järnväg allmänt)

av Patrik Eriksson, Sunday, May 05, 2019, 00:30 (1817 dagar sedan)

Imponerande är det att se när hon drar på. Undrar vad bränsleförbrukningen är när denna bjässe öppnar spjällen.

[link=https://www.youtube.com/watch?v=mhZ0o8jNd0A]Big Boy provtur[/link]

"Big Boy " rullar igen

av Kent Hedqvist, Sunday, May 05, 2019, 11:28 (1817 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Jag noterar att man trots det lätta tåget kör med full fyllning (och motsvarande litet ångpådrag får man förmoda). Vad kan orsaken vara till detta?

Kent

"Big Boy " rullar igen

av Christer Nyqvist, Sunday, May 05, 2019, 11:57 (1817 dagar sedan) @ Kent Hedqvist

Att man kör in loket och vill att sliderna skall göra maximalt slag.

"Big Boy " rullar igen

av Kent Hedqvist, Sunday, May 05, 2019, 16:11 (1817 dagar sedan) @ Christer Nyqvist

Det låter mycket troligt. Tack för den analysen.

Kent

"Big Boy " rullar igen

av Nils-Eric Sääf, Sunday, May 05, 2019, 13:58 (1817 dagar sedan) @ Patrik Eriksson

Inläggen en decimeter ner dög inte dom?

"Big Boy " rullar igen

av morrgan, Sunday, May 05, 2019, 15:46 (1817 dagar sedan) @ Nils-Eric Sääf

Inläggen en decimeter ner dög inte dom?

Ett fullständigt onödigt inlägg, det finns hur många Youtubefilmer som helst på händelsen, gå ut och leta på Facebook eller Youtube så kan man ta del detta som intresserar många.

Big Boy " rullar igen

av Nils-Eric Sääf, Sunday, May 05, 2019, 18:51 (1816 dagar sedan) @ morrgan

Lika onödigt kanske som att starta upp en ny tråd i onödan.
.

"Big Boy " rullar igen

av Kanal C, Sunday, May 05, 2019, 22:06 (1816 dagar sedan) @ morrgan

Inläggen en decimeter ner dög inte dom?


Ett fullständigt onödigt inlägg, det finns hur många Youtubefilmer som helst på händelsen, gå ut och leta på Facebook eller Youtube så kan man ta del detta som intresserar många.

Om man är med lite i svängarna i dagens nätvärld så förstår man det där med att hålla sig till en tråd när man skriver om en och samma sak.

Nyckelordet är alltså "onödigt". Fundera på det en stund.

"Big Boy " rullar igen

av Gunnar Lilienberg, Monday, May 06, 2019, 09:27 (1816 dagar sedan) @ morrgan

Jag begriper mig inte på dessa magsura inlägg. Ursprungsinlägget i denna tråd gladde i alla fall mig mycket. Det gjorde att jag fick se en trevlig film på Youtube som jag förmodligen aldrig hade sett annars. Tack Patrik! :-)

"Big Boy " rullar igen

av Mattias Jansson, Monday, May 06, 2019, 12:18 (1816 dagar sedan) @ Gunnar Lilienberg

Jag begriper mig inte på dessa magsura inlägg. Ursprungsinlägget i denna tråd gladde i alla fall mig mycket. Det gjorde att jag fick se en trevlig film på Youtube som jag förmodligen aldrig hade sett annars. Tack Patrik! :-)

Fast nu svarade du nog på fel (alternativt feltolkade totalt Morrgans) inlägg iofs...

"Big Boy " rullar igen

av Gunnar Lilienberg, Tuesday, May 07, 2019, 19:31 (1814 dagar sedan) @ Mattias Jansson

Fast nu svarade du nog på fel (alternativt feltolkade totalt Morrgans) inlägg iofs...

Med skammens rodnad får jag nog erkänna att jag feltolkade Morrgans inlägg! Mina uppriktiga ursäkter till dig, Morrgan!

"Big Boy " rullar igen.Live sändningen.

av Merlin, Tuesday, May 07, 2019, 20:35 (1814 dagar sedan) @ Gunnar Lilienberg

Var det någon som såg livesändningen från Laramie?