Vad händer!!! (Historiskt material)

av 53 Wadsten, Monday, May 13, 2019, 16:44 (1782 dagar sedan)

Låser inbjudan till ett föredrag om Roslagsbanan som låses, svar TACk:-( !!

Låst
1899 visningar

Vad händer!!!

av Mattias Jansson, Monday, May 13, 2019, 18:26 (1782 dagar sedan) @ 53 Wadsten

Låser inbjudan till ett föredrag om Roslagsbanan som låses, svar TACk:-( !!

Jag är ganska säker på att moderatorn här agerar på samma sätt som vi gör i Postvagnen. Det förhåller sig så, att om man ser att ett inlägg gjorts som uppenbart endast syftar till att förmedla information, så låser man detta inlägg. Detta för att en eventuell tråd av diskussionsinlägg kan göra informationen otydligare.

Det finns inget exakt facit för forumsmoderering, och i en del fall kanske en diskussion kring ett rent informationsinlägg hade kunnat bli givande, men så resonerar vi i PV i alla fall, och som sagt tror jag att Trafikchefen här gjorde samma bedömning.

Det finns i det läget inget att bli det allra minsta förtörnad eller upprörd för, snarare tvärtom, då en moderator tagit ditt informationsinlägg på tillbörligt allvar.

Låst
1576 visningar

Vad händer!!!

av Pelle i Västerås, Monday, May 13, 2019, 19:48 (1782 dagar sedan) @ Mattias Jansson

Jag håller faktiskt lite på Gustav. Han vill berätta något som säkert är väldigt intressant, för dom som tycker om smalspår, Roslagsbanan, Falsterbobanan och om gammal järnvägshistoria i största allmänhet om hur det funkade på riktigt inom järnvägen.
Gustav kan inte själv hyra blå hallen eller globen för sin berättelse, men om Gustav varit lite yngre och satsat som föreläsare så skulle han kunnat hyra den och tjänat pengar på sin berättelse.

Förr skrev man dagbok som ingen fick läsa...
Idag lägger man ut hela sitt liv på sociala medier och får titlar som bloggare, influenser mm mm och betalt på det..

Dagens sammhälle är konstigt.

Låst
1390 visningar

Vad händer!!!

av Lennart Petersen, Monday, May 13, 2019, 19:53 (1782 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

Jag håller faktiskt lite på Gustav. Han vill berätta något som säkert är väldigt intressant, för dom som tycker om smalspår, Roslagsbanan, Falsterbobanan och om gammal järnvägshistoria i största allmänhet om hur det funkade på riktigt inom järnvägen.
Gustav kan inte själv hyra blå hallen eller globen för sin berättelse, men om Gustav varit lite yngre och satsat som föreläsare så skulle han kunnat hyra den och tjänat pengar på sin berättelse.

Förr skrev man dagbok som ingen fick läsa...
Idag lägger man ut hela sitt liv på sociala medier och får titlar som bloggare, influenser mm mm och betalt på det..

Dagens sammhälle är konstigt.

Men vadå , han har ju fått sitt inlägg publicerat, och det står kvar. Det är ju bara för dig att åka till angiven adress på angiven tid.

Låst
1315 visningar

Vad händer!!!

av Pelle i Västerås, Monday, May 13, 2019, 19:59 (1782 dagar sedan) @ Lennart Petersen

jo, det är kvar.
Men nu var det varför det blev låst för kommentarer.
Det har hänt Gustav förr. Men detta tycker jag inte alls behöver låsas. det kan vara bra att få lite info om hur många som är intresserade. Bullarna kan ta slut annars...
Man ska komma ihåg att Gustav inte har FB och andra sociala medier som säkert dom flesta av oss andra har.
Men jag kommer tyvärr inte pga civilt arbete som stör...

Låst
1288 visningar

Vad händer!!!

av Mattias Jansson, Monday, May 13, 2019, 20:14 (1782 dagar sedan) @ Pelle i Västerås

jo, det är kvar.
Men nu var det varför det blev låst för kommentarer.
Det har hänt Gustav förr. Men detta tycker jag inte alls behöver låsas. det kan vara bra att få lite info om hur många som är intresserade. Bullarna kan ta slut annars...
Man ska komma ihåg att Gustav inte har FB och andra sociala medier som säkert dom flesta av oss andra har.
Men jag kommer tyvärr inte pga civilt arbete som stör...

Nu skriver han själv i det inlägg det handlar om: "För ytterligare info, ring på mobilen eller maila". Det ger onekligen intrycket att det inte var tänkt som en diskussionstråd utan just som information.
Så jag vidhåller att det framstår som en smula grinigt att reagera så ilsket på låsningen. Även moderatorer kan kanske någon gång ibland förtjäna att deras åtgärder föräras en välvillig tolkning, eller hur?