...Sevedstorp på VÅHJ är ett annat exempel, där fanns bara banvaktsstugan. Sevedstorp räknades väl i och för sig aldrig som egen trafikplats?
Det var veterligen Brittatorp som var grenstationen. Själva förgreningen låg dock vid Sevedstorp.
Sevedstorp var enbart infrastrukturell trafikplats, signatursatt Svt i VÅHJ och Set i SJ.
Den kommersiella trafikplatsen var Brittatorp. Oftast sammanföll de båda rollerna, men fler rent infrastrukturella platser fanns: T ex grusgropsväxlar och (till 1959) blockposter: Som väl ännu räknas som trafikplatser i Norge?
Omvänt fanns de s k stoppställena, som aldrig nämndes i Säo: Stod bara i tjänstetidtabellerna. De benämndes normalt med enbart km-tal och saknade följaktligen signaturer. Oftast var de anlagda för resande skolever och kunde bestå av enbart en busshållplatsstolpe med anslagstidtabell. Av- och påstigning - som på en landsvägsbuss - få göras direkt på marken: Förare/konduktör hjälpa äldre.