En knapp km MHJ (Järnväg allmänt)

av Micke Carlsson, Friday, September 11, 2009, 17:30 (5341 dagar sedan)

Hemresa med passage Mjölby gav några bilder MHJ, tänkt göra denna lilla promenad länge nu, vore ju kul om jag hade kommit till skott innan lokstallet försvann :-( men men, så är livet. Mkt rart var det.

Lokstallet stod här
[image]

Efter kurvan kommer bron
[image]

Efter bron, en plankorsning passerad och det bär ut på ett gärde
[image]

En överbliven siffra som ingen längre räknar med
[image]

GC-väg med nyfixad plankorsning
[image]

Här lastas visst ut stenkross
[image]

Hupp! Det roliga tar slut i Sörby ind omr.
[image]

Förbi GC-vägen på väg tillbaka, samma gärde nära den ensamma lilla siffran
[image]

Väster om bron och vägkorset i riktning Mjölby
[image]

Mucket snuggt vid Svartån
[image]

En knapp km MHJ

av Christer A, E-län, Friday, September 11, 2009, 17:49 (5341 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Är spåret farbart, är signaler i bruk?

En knapp km MHJ

av Micke Carlsson., Friday, September 11, 2009, 18:43 (5341 dagar sedan) @ Christer A

Jepp, ser så ut faktiskt.

En knapp km MHJ

av korvtiger, Friday, September 11, 2009, 18:51 (5341 dagar sedan) @ Micke Carlsson.

Annars skulle man väl inte bygga en helt ny övergång, eller hur? ;-)

En knapp km MHJ

av Micke Carlsson., Friday, September 11, 2009, 19:42 (5341 dagar sedan) @ korvtiger

Konstigare saker har hänt...

En knapp km MHJ

av S-O Strand, Friday, September 11, 2009, 19:41 (5341 dagar sedan) @ Christer A

Är spåret farbart, är signaler i bruk?

Med största sannolikhet icke signalkontrollerat sidospår.

St

En knapp km MHJ

av Bobo L, Friday, September 11, 2009, 21:05 (5341 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Hemresa med passage Mjölby gav några bilder MHJ, tänkt göra denna lilla promenad länge nu, vore ju kul om jag hade kommit till skott innan lokstallet försvann :-( men men, så är livet. Mkt rart var det.

Lokstallet stod här
[image]

Hemresa med passage av Mjölby? Är det alltså din bil till höger..? :-P

En knapp på en kamera = bra bilder!

av Morshyttan, Friday, September 11, 2009, 22:17 (5341 dagar sedan) @ Bobo L

Hemresa med passage Mjölby gav några bilder MHJ, tänkt göra denna lilla promenad länge nu, vore ju kul om jag hade kommit till skott innan lokstallet försvann :-( men men, så är livet. Mkt rart var det.

Lokstallet stod här
[image]


Hemresa med passage av Mjölby? Är det alltså din bil till höger..? :-P

Själv skulle jag aldrig göra en "burn-out" på en grusplan och inte på det sättet:-P :-D

men huvudsaken bilderna vatt bra så inte mig emot, själv börjar det bli läggdags uppe i horndal inför valfärden till tåg-templet under morgondagen:-) :-D :-) ;-)

MHJ -75 år

av Christer A, E-län, Saturday, September 12, 2009, 09:16 (5340 dagar sedan) @ Micke Carlsson

Senast jag åkte tåg här var när MHJ fyllde 75 år, det var en specialchartrad Y6. Rälsbussen gick Mjölby-Väderstad t.o.r. Har bilder men ingen scanner:-| kanske nån annan som har foton ?