Seminariedeltagare som passerar Närke sökes (Leverantörstips - t ex vem kan gjuta?)

av Rasmus Axelsson, Monday, March 31, 2008, 08:49 (5869 dagar sedan)

Är det någon här som ska på det järnvägshistoriska seminariet i Gävle som går av stapeln i helgen, och som på hemvägen passerar genom Närke? Jag skulle ha medverkat på seminiariet men även hämtat en bantelefon i Gävle. Jag söker en vänlig själ som kan hjälpa till med transporten på något sätt... hör av dig per e-post via denna sida eller genom att svara på inlägget med kontaktuppgifter!

Seminariedeltagare som passerar Närke sökes

av Ami, Monday, March 31, 2008, 11:27 (5869 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Rasmus,
är det fler seminarium på gång?
Det branschseminarium som SJVM årligen kallar till var den 15 mars och JHRFs års- och medlemsmöte var nu i helgen...

Men visst kan det vara ett till seminarium inplanerat utan att jag behöver veta det! :-)

Enligt kallelsen

av Rasmus Axelsson, Monday, March 31, 2008, 11:44 (5869 dagar sedan) @ Ami

Jou, så ska det visst vara enligt kallelsen. Var »branschseminariet« någon museibanegrej?

Enligt kallelsen

av Ami, Monday, March 31, 2008, 12:37 (5869 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Branschseminairet är SJVM:s seminarium för museiföreningarna, både med och utan egen bana.
Det brukar ligga i februari men iår var det flyttat till 15 mars.

Enligt kallelsen

av Johan Vinberg, Monday, March 31, 2008, 15:56 (5869 dagar sedan) @ Ami

Hej!

Det här är ett forskarseminarium lett av museivännerna i Gävle och handlar mest om nätbildning rörande hur vi kan hjälpa varandra med järnvägshistorisk forskning i arkiv,samlingar, etc och få resultaten publicerade i tidskrifter och bokform.

Hilsen
johan