Schaktmästarbild igen (Bana)

av morrgan, Tuesday, April 01, 2008, 22:07 (5841 dagar sedan)

[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/schaktmaster-G-Lindblom/snow-bro-eldrift.jpg[/img]

Är det någon som känner igen sig ?

Schaktmästarbild igen - oj,

av Kurt Möller, Tuesday, April 01, 2008, 22:18 (5841 dagar sedan) @ morrgan

...det finns förmodligen 78 ställen på det svenska jv-nätet som ser ut EXAKT såhär... Eller i varje fall 48...

(Khn)-(Öl)?

av Rasmus Axelsson, Tuesday, April 01, 2008, 22:51 (5841 dagar sedan) @ morrgan

[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/schaktmaster-G-Lindblom/snow-bro-eldrift.jpg[/img]

Är det någon som känner igen sig ?

Det finns en skärning strax öster om Kristinehamn, i riktning mot Ölme, som påminner om denna... ska se om jag kan fota den i farten nästa vecka. Det ser lite väl brett ut, men just där var det nedsättningar p.g.a. rasrisk för några år sedan.

Schaktmästarbild igen

av Bertil Bengtsson, Tuesday, April 01, 2008, 23:17 (5841 dagar sedan) @ morrgan

Nej - vet inte var, bara att dubbelspårsbygge tycks ske!
Berra

Ja just! Hjälpkraften?

av Rasmus Axelsson, Wednesday, April 02, 2008, 06:24 (5840 dagar sedan) @ Bertil Bengtsson

[img]http://i161.photobucket.com/albums/t238/morrgans/schaktmaster-G-Lindblom/snow-bro-eldrift.jpg[/img]

Nej - vet inte var, bara att dubbelspårsbygge tycks ske!

Det har du nog rätt i ja... så sträckan Kristinehamn-Ölme kan uteslutas därmed.

Dessutom tycks hjälpkraftledningarna gå separat uppe på berget i bildens vänsterkant... det har jag aldrig eller sällan sett!

Schaktmästarbild igen

av Fredde, Friday, April 04, 2008, 09:54 (5838 dagar sedan) @ morrgan

Ingen som vet var bilden är tagen? Jag är nyfiken på var denna plats kan vara någonstans.

Schaktmästarbild igen

av Eric Henriksson ⌂ @, Eskilstuna, Sunday, April 06, 2008, 23:29 (5836 dagar sedan) @ morrgan

Hej och en gissning är Bolvestorp i samband med dubbelspårsbygget. Har sett bilder på denna skärning fast utan snö och där går hjälpkraftsledningen som på denna, men som sagt bara en gissning
mvh eric henriksson

Bolvestorp?

av Rasmus Axelsson, Monday, April 07, 2008, 11:02 (5835 dagar sedan) @ Eric Henriksson

Hej och en gissning är Bolvestorp i samband med dubbelspårsbygget. Har sett bilder på denna skärning fast utan snö och där går hjälpkraftsledningen som på denna, men som sagt bara en gissning

Var ligger Bolvestorp? Jag hittar inget på Lantmäteriets kartsök t.ex...

Bolvestorp?

av Eric Henriksson ⌂ @, Eskilstuna, Monday, April 07, 2008, 20:34 (5835 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Inte helt säkert men vad jag vet är att det står på baksidan av det kort jag har "skärning vid bolvestorp" Jag tror det ligger i Stockholms län men men...

Bolvestorp?

av Carl-Axel Schiller, Tuesday, April 08, 2008, 17:38 (5834 dagar sedan) @ Eric Henriksson

Inte helt säkert men vad jag vet är att det står på baksidan av det kort jag har "skärning vid bolvestorp" Jag tror det ligger i Stockholms län men men...

Enligt Svensk Ortförteckning 1952 fanns gården "Bolvedstorp" i Lerbo socken i Sköldinge kommun, Södermanlands län. Post-, tele- och järnvägsadress Valla (avstånd 5 km).