Stinsuniform, klipptång och ångtuta sökes! (Historiskt material)

av Maria Magnusson ⌂ @, Göteborg, Thursday, April 15, 2010, 13:27 (5129 dagar sedan)

Jag söker en gammal, hederlig stinsuniform. Till detta skaulle jag även behöva veta om det är möjligt att få tåg i en klipptång som användes för att klippa biljetter och någon form av ångtuta.

Är det någon som vet vart man kan vända sig?

Tack för visat intresse :)

Syfte?

av Rasmus Axelsson, Thursday, April 15, 2010, 13:31 (5129 dagar sedan) @ Maria Magnusson

Jag söker en gammal, hederlig stinsuniform. Till detta skaulle jag även behöva veta om det är möjligt att få tåg i en klipptång som användes för att klippa biljetter och någon form av ångtuta.

Vågar man fråga om syftet för frågan? Ska du spela teater eller så?

Stinsuniform, klipptång och ångtuta sökes!

av Henrik Birath, Thursday, April 15, 2010, 20:01 (5129 dagar sedan) @ Maria Magnusson

Prova med tradera.se, där brukar det då och då finnas både uniformer och tänger till salu.

Stinsuniform, klipptång och ångtuta sökes!

av Nickenyfiken, Saturday, April 17, 2010, 17:14 (5127 dagar sedan) @ Maria Magnusson

Jag har en stinsuniform, MEN!! endast till låns då den är en gåva vid mina 50 år 2003 av en stins som var nära bekant till vår familj under sommarvistelserna i Falsterbo, min egen tång från min tid som tågmästare 1972-77 med prägel SRJ 161 är tyvärr förkommen, för vidare kontakt i ärendet ber jag dig återkomma på
wadsgu@telia.com

Vänligen
Gustaf