Katrineholmsfråga (Byggnad)

av Micke Carlsson, Tuesday, May 13, 2008, 20:11 (5820 dagar sedan)

Vem är infrastrukturförvaltare för spåren vid Katrineholms lokstall?
BV? Lokstallets vänner? K kommun?

Katrineholmsfråga

av nicke, Tuesday, May 13, 2008, 21:49 (5820 dagar sedan) @ Micke Carlsson

BV fram till tomtgränsen. Ett staket håller på att monteras. Inne på området är mer osäkert. Inte banverket i vart fall.

Katrineholmsfråga

av Anders Ö/NJM, Tuesday, May 13, 2008, 22:20 (5820 dagar sedan) @ nicke

Fattade jag CEO rätt när vi pratade idag (förvisso om annat men vi gled in på K-stallet maa planderaty SÅS-tåg dit) så finns väl tanken på att Paraplyföreningen som ändå måste ha organisationsnummer kanske får ståta med infrastrukturen. Har iaf förklarat hur himla lät det är att ansöka :-P

Katrineholmsfråga

av frågvis, Tuesday, May 13, 2008, 22:35 (5820 dagar sedan) @ Anders Ö/NJM

Fattade jag CEO rätt när vi pratade idag (förvisso om annat men vi gled in på K-stallet maa planderaty SÅS-tåg dit) så finns väl tanken på att Paraplyföreningen som ändå måste ha organisationsnummer kanske får ståta med infrastrukturen. Har iaf förklarat hur himla lät det är att ansöka :-P


Hur har man då kunnat köra dit fordonen eller var BV infrastrukturförvaltare då?

Katrineholmsfråga

av Anders Ö/NJM, Tuesday, May 13, 2008, 22:49 (5820 dagar sedan) @ frågvis

frågvis får man vara men vill man ha svar ökar chansen om man iaf försöker få till ett namn......

men min gissning är lika bra som din...

Katrineholmsfråga

av frågvis, Tuesday, May 13, 2008, 23:42 (5820 dagar sedan) @ Anders Ö/NJM

frågvis får man vara men vill man ha svar ökar chansen om man iaf försöker få till ett namn......

men min gissning är lika bra som din...

Jag förutsätter att ingen förening kör på spår utan att det finns någon som ansvarar för dessa och att nödvändiga avtal i så fall träffats.

Katrineholmsfråga

av nicke, Wednesday, May 14, 2008, 00:17 (5820 dagar sedan) @ frågvis

Varför är du så anonym?

mvh
nicke B, medlem SÅS m fl.

Katrineholmsfråga

av Carl-Erik Olsson @, 08, Wednesday, May 14, 2008, 00:35 (5820 dagar sedan) @ nicke

Varför är du så anonym?

mvh
nicke B, medlem SÅS m fl.

Jag instämmer med föregående svarare ang det där med anonyma frågor som jag inte heller begriper vitsen med, men som Anders Ö påpekade tidigare så är det avsikten för paraplyorganisationen "Lokstallets vänner" att bli infrastrukturförvaltare. Hur man får tillstånd till det framgår elementärt av [link=http://www.jvs.se/dokument/Blankett/Tillstand/Blankett-Sakerhetstillstand-sidospar-2007-09-24.doc]Ansökan om infrastrukturförvaltning av sidospår[/link].
De fordon som står i lokstallet kom alla dit innan BV hade sålt lokstallsfastigheten till kommunen och således var spårområdet då fortfarande en del av "statens spåranläggningar".

Spännande fortsättning följer således och både sign "frågvis" och alla andra är välkomna att hjälpa till med den intressanta byråkratin. Klicka enklast iväg några rader till undertecknad via kuvertsymbolen överst i detta inlägg, så kan vi återkomma med detaljer snarast!

/hälsar normalt likaledes frågvise CEO och tackar för visat intresse

Katrineholmsfråga

av Granis, Wednesday, May 14, 2008, 09:40 (5820 dagar sedan) @ Carl-Erik Olsson

Lite mer om det som CEO nämner framgår av [link=http://www.anglok.se/K/index.htm]följande[/link] på just SÅS hemsida. Genom att klicka vidare även på de andra föreningarnas länkade hemsidor torde man kunna få fram en någorlunda "vem som gör/ vill vad"-uppfattning i frågan. Oavsett det: Hoppas det går bra. En dylik anläggning är just vad många inom "gammeltågsbranchen" behöver. Men en [b]fungerande [/b]"paraplyorganisation"/ d:o förening är nog ett grundvillkor, även om det emellanåt påstås att det kan vara bra att "jobba på flera fronter" inom "branchen".

/ L G :-)

Katrineholmsfråga

av Bobo L, Wednesday, May 14, 2008, 12:27 (5819 dagar sedan) @ frågvis

frågvis får man vara men vill man ha svar ökar chansen om man iaf försöker få till ett namn......

men min gissning är lika bra som din...


Jag förutsätter att ingen förening kör på spår utan att det finns någon som ansvarar för dessa och att nödvändiga avtal i så fall träffats.

DU förutsätter...? Ja, det är bra, förutsätt på du. Berätta hur det går, säg till om du vill ha hjälp med förutsättandet! :-)