Bidrag till SH (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Peter S, SH ⌂ @, Thursday, May 22, 2008, 22:12 (5810 dagar sedan)

Länsstyrelsen i Jönköpings län har beviljat Smalspåret i Hultsfred AB ett bidrag på 60.000 kronor för upprustningsarbeten och vegetationsröjning på sträckan Hultanäs-Triabo. Det är 75% av ett på hösten 2006 sökt bidrag som nu glädjande ramlade in i brevlådan helt oväntat.

Hultanäs bangårdsområde och merparten av sträckan Hultanäs-Triabo (ca 6 km) ligger i F län. Bidraget innebär att upprustningsarbeten kan tidigareläggas och en trevligare mix av nya och begagnade sliprar kan användas än hittills. Det ger också utrymme till förbättring av vår utrustning för div röjning och ogräsbekämpning.

Bidrag till SH

av Exilsmålänning, Hellsburg, Thursday, May 22, 2008, 23:41 (5810 dagar sedan) @ Peter S, SH

Typ 10 spänn metern, det är ganska bra penning det. Vad kostar en normalmeter spår varje år om man räknar träslipers med 40 års hållbarhet och normal vegetationsröjning i skogsområden?

Vilket bidrag?

av Rasmus Axelsson, Friday, May 23, 2008, 10:59 (5810 dagar sedan) @ Peter S, SH

Länsstyrelsen i Jönköpings län har beviljat Smalspåret i Hultsfred AB ett bidrag på 60.000 kronor för upprustningsarbeten och vegetationsröjning på sträckan Hultanäs-Triabo. Det är 75% av ett på hösten 2006 sökt bidrag som nu glädjande ramlade in i brevlådan helt oväntat.

Vilket bidrag har ni sökt, är det [link=http://www.f.lst.se/f/Bidrag/kultur.htm]månde bidrag till kulturmiljövård[/link]? Skulle vara intressant att höra vilka motkrav länsstyrelsen ställt i så fall.

Vilket bidrag?

av Peter S, Friday, May 23, 2008, 12:01 (5810 dagar sedan) @ Rasmus Axelsson

Jag vet inte, för jag har inte själv sett beslutet ännu. Det var som sagt lite plötsligt, för ansökan om bidrag för kulturmiljövård insändes inför 2007 års beslut (insänd 31/10 2006, beslutsdatum i februari 2007!) och detta damp ner hos vår styrelseordf i förrgår helt oväntat. Det ska finnas en ganska lång motivering med i det hela har jag hört på tfn. Info kommer på hemsidan efter helgen nån gång.