Fotosektionen SJ-Fritid - Fotoböcker? (Järnväg allmänt)

av Lasse M, Thursday, January 17, 2008, 20:31 (5916 dagar sedan)

Hur många fotoböcker över bandelar har det utgivits av SJ-Fritids fotosektioner.

Själv har jag två stycken, Ljusdal-Hudiksvall och Sölvesborg-Älmhult, men finns det fler?

Samma inlägg postades i Postvagnen för någon dag sedan men fick bara några enstaka svar. Det tipsades då om en sådan fotobok över Växjö-Västervik samt den inbundna boken om Inlandsbanan.
Kanske finns det inte fler utgivna fotoböcker än dom som tipsades om där, men jag provar att ställa frågan även här.

Fotosektionen SJ-Fritid - Fotoböcker?

av HP, Friday, January 18, 2008, 19:16 (5915 dagar sedan) @ Lasse M

Jag har en om Ulricehamnsbanorna.

Mvh Henrik R

Fotosektionen SJ-Fritid - Fotoböcker?

av Baloo, Friday, January 18, 2008, 23:17 (5914 dagar sedan) @ Lasse M

Den bok du nämner om Växjö-Västervik kan jag varmt rekommendera! Bilderna är tagna sommaren 1978 och visar de allra flesta trafikplatserna av alla möjliga storlekar, en hel del linje, folk på tågen och stationerna samt lite blandat runt omkring. Gå in på http://www.smalsparet.nu/ så hittar du den för 60 kr under Försäljning. Trevlig läsning/"bildring"!

Fotosektionen SJ-Fritid - Fotoböcker?

av Jöran Johansson, Saturday, January 19, 2008, 11:36 (5914 dagar sedan) @ Lasse M

SJ Fotoklubb i Gävle gav ut ett bildhäfte kallat X-tåget vilket avsåg linjen Gävle-Ockelbo-Ljusdal, när X10 just avlöst X16/17 och Y1. Det bör väl ha varit runt 1990.

/Jöran