Agnesberg (Järnväg allmänt)

av Sune Nylén @, Wednesday, July 02, 2008, 14:29 (5770 dagar sedan)

Idag river man Agnesbergs station.Grävskopan var i full fart för en timma sedan.På Surte bg står en massa arbetsfordon, och i Nol har man tagit bort någon kilometer av spåret och pålmaskiner och folk är i full fart.På ett par ställen,mellan Bohus och Nol och mellan Nol och Alvhem spränger man i berget längs vägen för att få sten till banbyggnaden. Trafiken mellan Gbg och Trollhättan är inställd sex veckor och ersätts med bussar.Den norska Osloexpressen stod i Trollhättan där den vänder. Rapporterar er värda medarbetare,som varit på tjänsteresa till Trollhättan i dag :-) Sune

Noterat

av Rasmus Axelsson, Wednesday, July 02, 2008, 21:18 (5770 dagar sedan) @ Sune Nylén

Idag river man Agnesbergs station.Grävskopan var i full fart för en timma sedan.

Tack för det, jag [link=http://rivning.svartabanan.se/index.php?id=2&objekt=313]noterar Agnesbergs stationshus som rivet[/link] redan nu för att inte glömma bort det...

Agnesberg

av Sune Nylén @, Thursday, July 03, 2008, 15:22 (5769 dagar sedan) @ Sune Nylén

Ja! Alltid blir det något fel.Stoppet varar 8 (åtta) veckor,Bra när jag kan rätta mig själv,tycker jag. Sune