Mötet i Klippan? (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Henrik R, Sunday, January 20, 2008, 10:26 (5935 dagar sedan)

Hej!
Jag (liksom säkert några andra) är nyfiken på mötet i Klippan igår. Jag ser fram emot en kommentar direkt från gärna både Morrgan och Uno P om hur läget utvecklat sig och vad som händer nu.

Henrik Reuterdahl (i det här fallet som privatperson)

Mötet i Klippan?

av Jonas Sjöberg, Sunday, January 20, 2008, 10:40 (5935 dagar sedan) @ Henrik R

Den "ena" av FVJ hemsidor "kassörens" hemsida går det inte att komma in på längre....

Mötet i Klippan?

av Harald, Sunday, January 20, 2008, 10:50 (5935 dagar sedan) @ Jonas Sjöberg

Den "ena" av FVJ hemsidor "kassörens" hemsida går det inte att komma in på längre....

Jovisst går det. Jag har den öppen nu. Där framgår inte så mycket utöver att "kassören" inte var med på mötet eftersom han prioriterade shopping med sambon och barnen.

Mötet i Klippan?

av Henrik Mundt @, Sunday, January 20, 2008, 10:58 (5935 dagar sedan) @ Henrik R

Ingen fick vad dom skulle vilja!! Et 60-talet medlemmer deltog! Mötet som var inkallat blev ganska snart bedömt som varande icke behörigt. Dock blev det en del eftersnack - ganske naturligt! Det var trots allt en något ovanlig situation! Det stunder till årsmöte i april i princip har styrelsen 2 månader till sitt förfogande innan nästa slag ska slås.

Så gottfolkens - [color=#f66]LÅT NU FÖRENINGEN FÅ DEN RO DEN BEHÖVER ATT ORDNA UPP SITUATIONEN [/color]- tack.

Mötet i Klippan?

av Affe, Sunday, January 20, 2008, 12:39 (5935 dagar sedan) @ Henrik R

Det har nu varit en extra stämma i föreningen FVJ. Resultatet blev att en stor majoritet ansåg att stämman inte var stadgeenligt kallad och därmed var stämman avslutad.

Vad som sedan framfördes i det efterkommande protokollförda mötet, har jag ingen anledning att i detalj redovisa i detta forum. Klart är att den medförda skyddsutrustningen, typ ishockey, inte behövde användas. :-)
Det viktiga är att nu har alla sidor haft möjlighet att åtminstone få framföra sin syn på föreningens framtid direkt till medlemmarna. Ingen skall nu kunna säga sig vara ovetande om föreningens problem. Lite smolk i bägaren var väl möjligen att föreningens tongivande funktionär mestadels inte var närvarande i sammanträdeslokalen. Han var förhoppningsvis inte längre bort än att han hörde vad som uttalades.
Mötesdeltagarna fick dock ett viktigt klargörande och det var att styrelsen skulle kalla till en extrastämma, före den ordinarie stämman, för att utse en ny kassör/firmatecknare.

Ansvaret för FVJs framtid ligger nu, liksom tidigare, hos oss medlemmar. Ni som bara är nyfikna och vill ha besked vad som kommer att hända, får ge er till tåls ytterligare en tid.

Mvh Affe