<< Till Järnvägsmusei Vänner

Gamla Järnvägshistoriskt Forum

Till (nya) Järnvägshistoriskt Forum >>

Åter till forumets huvudsida
Observera att detta forum är stängt för nya inlägg

Re: Ånglok SJ E10

av Conny Sernfalk tisdagen den 18 april 2006 Per-Åke Lampemo: Ånglok SJ E10 Per-Åke Lampemo: Ånglok SJ E10

>Var alla SJ E10 ånglok från början byggda för koleldning och senare ombyggda till oljeeldning? Eller var det bara de första E10-loken som var byggda för koleldning?
>Mvh P-Å Lampemo1739 Lev. koleldad. 1956 Ombyggd till oljeeldning
1740 Lev. koleldad. 1951 D:o
1741 Lev. koleldad. 1951 D:o
1742 Lev. koleldad. 1956 D:o
1743 Lev. koleldad. 1956 D:o
1744 Lev. oljeeldad. Enligt Weine Stenqvist skulle loket ha återbyggts till koleldning för att pånytt återställas till oljeledning 1951. Är denna uppgift korrekt?. Någon som kan bekräfta/dementera?
1745 Lev oljeeldad. Enligt Weine Stenqvist skulle loket ha återbyggts till koleldning för att pånytt återställas till oljeledning 1951. Är denna uppgift korrekt?. Någon som kan bekräfta/dementera?
1746 Lev oljeeldad. 1953 och 1955 var loket koleldat (källa skriftligt från SJ). 1956 Ombyggd till oljeeldning (källa Weine S.)
1747 Lev oljeeldad. 1953 alltjämt oljeeldat (källa SJ) 1955 koleldat (källa skriftligt SJ). 1956 Ombyggd till oljeeldning (källa Weine Stenqvist)
1748 Lev oljeeldad. Enligt Weine Stenqvist skulle loket ha återbyggts till koleldning för att pånytt återställas till oljeledning 1951. Är denna uppgift korrekt?. Någon som kan bekräfta/dementera?Enligt ovanstående skulle loken 1744-1748 haft olja-kol-olja. I tre fall är källan Weine och i två fall finns skriftliga källor från SJ / Mbr.
Frågan är om detta är korrekt eller är uppgifterna från någon källa felaktig?Conny


Hela tråden:

 


Ånglok SJ E10 - Per-Åke Lampemo 2006-04-18 18:32

Ånglok SJ E10 - Per-Åke Lampemo 2006-04-18 18:32
      Re: Ånglok SJ E10 - Conny Sernfalk 2006-04-18 23:24
      Re: Ånglok SJ E10 - Conny Sernfalk 2006-04-18 23:24
        Re: Ånglok SJ E10 - Thomas Tell 2006-04-19 17:16
        Re: Ånglok SJ E10 - Thomas Tell 2006-04-19 17:16
          E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Conny Sernfalk 2006-04-19 23:06
          E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Conny Sernfalk 2006-04-19 23:06
            E10 som dom var när dom var nylevererade. - J. L. Hallgren NOR 2006-04-25 18:22
            Re: E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Thomas Tell 2006-04-22 11:54
            Re: E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Thomas Tell 2006-04-22 11:54
        Re: Ånglok SJ E10 - Kurt Möller 2006-04-19 02:12
        Re: Ånglok SJ E10 - Kurt Möller 2006-04-19 02:12
      Re: Ånglok SJ E10 - J. L. Hallgren NOR 2006-04-18 18:58
      Re: Ånglok SJ E10 - J. L. Hallgren NOR 2006-04-18 18:58
              Re: E10 som dom var.... Sido spår från tråden vilka ånglok var oljeeldade... - Niklas O 2007-09-21 23:09


Texten är hämtad från http://f27.parsimony.net/forum67958/messages/11826.htm

33542 inlägg i in 7524 trådar, 1939 skribenter
Nätplatsen »Gamla Järnvägshistoriskt Forum« har bearbetats av Bra kulturmiljö för Järnvägsmusei Vänner
Gamla Järnvägshistoriskt Forum - Re: Ånglok SJ E10
Observera att detta forum är stängt för nya inlägg

Re: Ånglok SJ E10

av Conny Sernfalk tisdagen den 18 april 2006 Per-Åke Lampemo: Ånglok SJ E10 Per-Åke Lampemo: Ånglok SJ E10

>Var alla SJ E10 ånglok från början byggda för koleldning och senare ombyggda till oljeeldning? Eller var det bara de första E10-loken som var byggda för koleldning?
>Mvh P-Å Lampemo1739 Lev. koleldad. 1956 Ombyggd till oljeeldning
1740 Lev. koleldad. 1951 D:o
1741 Lev. koleldad. 1951 D:o
1742 Lev. koleldad. 1956 D:o
1743 Lev. koleldad. 1956 D:o
1744 Lev. oljeeldad. Enligt Weine Stenqvist skulle loket ha återbyggts till koleldning för att pånytt återställas till oljeledning 1951. Är denna uppgift korrekt?. Någon som kan bekräfta/dementera?
1745 Lev oljeeldad. Enligt Weine Stenqvist skulle loket ha återbyggts till koleldning för att pånytt återställas till oljeledning 1951. Är denna uppgift korrekt?. Någon som kan bekräfta/dementera?
1746 Lev oljeeldad. 1953 och 1955 var loket koleldat (källa skriftligt från SJ). 1956 Ombyggd till oljeeldning (källa Weine S.)
1747 Lev oljeeldad. 1953 alltjämt oljeeldat (källa SJ) 1955 koleldat (källa skriftligt SJ). 1956 Ombyggd till oljeeldning (källa Weine Stenqvist)
1748 Lev oljeeldad. Enligt Weine Stenqvist skulle loket ha återbyggts till koleldning för att pånytt återställas till oljeledning 1951. Är denna uppgift korrekt?. Någon som kan bekräfta/dementera?Enligt ovanstående skulle loken 1744-1748 haft olja-kol-olja. I tre fall är källan Weine och i två fall finns skriftliga källor från SJ / Mbr.
Frågan är om detta är korrekt eller är uppgifterna från någon källa felaktig?Conny


Hela tråden:

 


Ånglok SJ E10 - Per-Åke Lampemo 2006-04-18 18:32

Ånglok SJ E10 - Per-Åke Lampemo 2006-04-18 18:32
      Re: Ånglok SJ E10 - Conny Sernfalk 2006-04-18 23:24
      Re: Ånglok SJ E10 - Conny Sernfalk 2006-04-18 23:24
        Re: Ånglok SJ E10 - Thomas Tell 2006-04-19 17:16
        Re: Ånglok SJ E10 - Thomas Tell 2006-04-19 17:16
          E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Conny Sernfalk 2006-04-19 23:06
          E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Conny Sernfalk 2006-04-19 23:06
            E10 som dom var när dom var nylevererade. - J. L. Hallgren NOR 2006-04-25 18:22
            Re: E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Thomas Tell 2006-04-22 11:54
            Re: E10 Ombyggnaderna kol/olja/kol/olja eller olja/kol/olja - Thomas Tell 2006-04-22 11:54
        Re: Ånglok SJ E10 - Kurt Möller 2006-04-19 02:12
        Re: Ånglok SJ E10 - Kurt Möller 2006-04-19 02:12
      Re: Ånglok SJ E10 - J. L. Hallgren NOR 2006-04-18 18:58
      Re: Ånglok SJ E10 - J. L. Hallgren NOR 2006-04-18 18:58
              Re: E10 som dom var.... Sido spår från tråden vilka ånglok var oljeeldade... - Niklas O 2007-09-21 23:09


Texten är hämtad från http://f27.parsimony.net/forum67958/messages/11826.htm

33542 inlägg i in 7524 trådar, 1939 skribenter
Nätplatsen »Gamla Järnvägshistoriskt Forum« har bearbetats av Bra kulturmiljö för Järnvägsmusei Vänner