Re: Återinstallation?
>
>>Spår av förvärmaren ses än idag på loket i form av lite avblindade flänsar lite här och där.
>>Bengt: Är det okej att använda materialet på SkJ:s hemsida på avsnittet om 1914?
>>/ Tobias
>^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>Varsågod! Fotona kommer från S O Lundberg i Nässjö och som avled i mitten av 1970-talet.
>Hur vore det att återinstallera en mavaförvärmare vilken huvudsakliga uppgift skulle var att tjäna som avgasare och slamavskiljare?
>Bättre att avlägsna slam i sidotanken än som pannsten och slam i pannan och dessutom till största delen slippa frätor på tuberna.
>Det finns ett utvecklat samarbete järnvägsföreningar emellan i Tyskland vad avser detaljer till fordon. Kanske det rent av går att få fram en turbomatarpump.Det hade iofs varit en kul grej! Större utmaningar står för dörren med 1914 först, den har en spricka i ytterfyrboxen och anfrätt botten i rundpannan. Loket ligger rätt långt ner på listan i Brösarp för tillfället/ Tobias
Hela tråden: