<< Till Järnvägsmusei Vänner

Gamla Järnvägshistoriskt Forum

Till (nya) Järnvägshistoriskt Forum >>

Åter till forumets huvudsida
Observera att detta forum är stängt för nya inlägg

Re: BCo9 2701

av Niklas Biedermann torsdagen den 20 december 2007
Skribentens e-postadress

>Skulle det inte vara en ide att i ett första skedde återställa den extriört. Den skulle sen kunna ingå i ett årgångståg, gå låst med fördragna gardiner. Då får man 1920-talståget en vagn längre i alla fall och utifrån skulle den se trevlig ut. Samtidigt sparas vagnen inför en ev. invändig återställning när och om resurser kan läggas på det"historiskt korrekt" Personalvagn i ett 1920-talståg? Eller barvagn/festvagn etc i ett sånt tåg? Teakvagn med vacuumtoaletter den dagen det kommer krav på sånt? Dvs att se fördelarna med att ha en vagn som exteriört smälter in men där man interiört inte behöver ha dåligt samvete när man är hårdhänt?
Nu har jag i och för sig aldrig sett den och har inte heller någon aning om hur "marknaden"/behovet ser ut.Nackdelen med dessa teakåbäken är ju att de är "dyra att ha" om de står ute och bara används sällan, de är ju tämligen underhållskrävande jämfört med en vagn med stål på stålstomme.


Hela tråden:

 


BCo9 2701 - hvordan ser den ud - UTJ 2007-12-19 15:15
      Re: BCo9 2701 - ritning - Daniel Blanck-Lans 2007-12-20 08:34
      Re: BCo9 2701 - hvordan ser den ud - HP 2007-12-20 08:04
        Re: BCo9 2701 - Granis 2007-12-20 08:47
                Re: BCo9 2701 - Niklas Biedermann 2007-12-20 22:06
                  Re: bevarandemiljö för träfordon? - Daniel Blanck-Lans 2007-12-20 23:06
                    Re: bevarandemiljö för träfordon? - UTJ 2007-12-21 07:49
                      Re: bevarandemiljö för träfordon? - Daniel Blanck-Lans 2007-12-22 12:22
                        Re: bevarandemiljö för träfordon? - Anders Ö/NJM 2007-12-22 12:49


Texten är hämtad från http://f27.parsimony.net/forum67958/messages/34917.htm

33542 inlägg i in 7524 trådar, 1939 skribenter
Nätplatsen »Gamla Järnvägshistoriskt Forum« har bearbetats av Bra kulturmiljö för Järnvägsmusei Vänner