<< Till Järnvägsmusei Vänner

Gamla Järnvägshistoriskt Forum

Till (nya) Järnvägshistoriskt Forum >>

Åter till forumets huvudsida
Observera att detta forum är stängt för nya inlägg

Re: bevarandemiljö för träfordon?

av Daniel Blanck-Lans torsdagen den 20 december 2007 Niklas Biedermann: Re: BCo9 2701
Skribentens e-postadress

>Nackdelen med dessa teakåbäken är ju att de är "dyra att ha" om de står ute och bara används sällan, de är ju tämligen underhållskrävande jämfört med en vagn med stål på stålstomme.Det här är något jag vet alldeles för lite om, men gärna lär mig. Vad är den optimala bevarandemiljön för ett teakklätt träfordon som endast körs sporadiskt och får begränsat underhåll? Eller för plåtklätt träfordon för den delen?


Hela tråden:

 


BCo9 2701 - hvordan ser den ud - UTJ 2007-12-19 15:15
      Re: BCo9 2701 - ritning - Daniel Blanck-Lans 2007-12-20 08:34
      Re: BCo9 2701 - hvordan ser den ud - HP 2007-12-20 08:04
        Re: BCo9 2701 - Granis 2007-12-20 08:47
                Re: BCo9 2701 - Niklas Biedermann 2007-12-20 22:06
                  Re: bevarandemiljö för träfordon? - Daniel Blanck-Lans 2007-12-20 23:06
                    Re: bevarandemiljö för träfordon? - UTJ 2007-12-21 07:49
                      Re: bevarandemiljö för träfordon? - Daniel Blanck-Lans 2007-12-22 12:22
                        Re: bevarandemiljö för träfordon? - Anders Ö/NJM 2007-12-22 12:49


Texten är hämtad från http://f27.parsimony.net/forum67958/messages/34919.htm

33542 inlägg i in 7524 trådar, 1939 skribenter
Nätplatsen »Gamla Järnvägshistoriskt Forum« har bearbetats av Bra kulturmiljö för Järnvägsmusei Vänner