Re: Trots allt krav på certifiering av verkstäder från 2013
>Men certifiering behöver inte nödvändigtvis vara så våldsamt komplicerat. Det beror alldeles på vilken approach man har till det hela. Samt vad som ligger i kraven på certifieringen i fråga.
>Om vi antar att man anknyter kraven till någon av de standarder som redan tillämpas i samhället i övrigt behöver det inte alls vara något stort problem för museiföreningar.
>Genomförs det på ett förnuftigt sätt kan det till och med vändas till något positivt. Och det behöver inte alls innebära en våldsam byråkrati.
>Nyckeln ligger i vilka järnvägsspecifika krav man väljer att tillämpa. Och hur man formulerar dessa. Samt om det öppnas för att lägga in en mängd nationella tilläggskrav.Syftet är väl att öppna marknaden i Europa så att arbete som har gjorts på en verkstad i ett land automatiskt ska vara godkänt i alla. Då borde det vara tvärstopp för nationella tilläggskrav, fast man kan förstås aldrig vara riktigt säker.
Hela tråden: