<< Till Järnvägsmusei Vänner

Gamla Järnvägshistoriskt Forum

Till (nya) Järnvägshistoriskt Forum >>

Åter till forumets huvudsida
Observera att detta forum är stängt för nya inlägg

Re: Trots allt krav på certifiering av verkstäder från 2013

av Harald Nordius fredagen den 21 december 2007 Claes Thure Moberg: Re: Trots allt krav på certifiering av verkstäder från 2013

>Men certifiering behöver inte nödvändigtvis vara så våldsamt komplicerat. Det beror alldeles på vilken approach man har till det hela. Samt vad som ligger i kraven på certifieringen i fråga.
>Om vi antar att man anknyter kraven till någon av de standarder som redan tillämpas i samhället i övrigt behöver det inte alls vara något stort problem för museiföreningar.
>Genomförs det på ett förnuftigt sätt kan det till och med vändas till något positivt. Och det behöver inte alls innebära en våldsam byråkrati.
>Nyckeln ligger i vilka järnvägsspecifika krav man väljer att tillämpa. Och hur man formulerar dessa. Samt om det öppnas för att lägga in en mängd nationella tilläggskrav.Syftet är väl att öppna marknaden i Europa så att arbete som har gjorts på en verkstad i ett land automatiskt ska vara godkänt i alla. Då borde det vara tvärstopp för nationella tilläggskrav, fast man kan förstås aldrig vara riktigt säker.


Hela tråden:

 


Trots allt krav på certifiering av verkstäder från 2013 - Ami 2007-12-21 13:39
      Re: Trots allt krav på certifiering av verkstäder från 2013 - Claes Thure Moberg 2007-12-21 14:45
        Re: Trots allt krav på certifiering av verkstäder från 2013 - Harald Nordius 2007-12-21 15:13


Texten är hämtad från http://f27.parsimony.net/forum67958/messages/34941.htm

33542 inlägg i in 7524 trådar, 1939 skribenter
Nätplatsen »Gamla Järnvägshistoriskt Forum« har bearbetats av Bra kulturmiljö för Järnvägsmusei Vänner