Grusgropsspår Frövi-Krylbo? (Bana)
På expropriationskartan för delar av järnvägen Frövi-Krylbo från 1901 (OBS! Efter invigningen av banan!) finns det med två spår som jag antar användes för att hämta grus till bygget av banan. Frågan är om dessa någonsin blev officiella lastplatser och levde vidare senare.
Det sydligaste utgick från en växel strax söder om Iskarboda banvaktstuga på linjen mellan Spannarboda-Näverkärret och vek av åt sydost/sydsydost, typ så här. Läget mellan två mossliknande områden kan kanske tyda på någon form av ås?
Det nordliga fanns på linjen Näverkärret-Krampen ungefär så här åt nordväst upp mot Grimsö... eller utgick den från den väg som syns norr om det blå strecket och som slingrar sig upp mot Grimsö?
Någon som känner till mer om dessa? Jag har varken någon teknisk-ekonomisk redogörelse för bygget av den banan eller banavdelningens berättelser att tillgå just nu.