Spanska tidtabeller (igen) 1969-77 (Tidtabeller)

av Mattias Jansson @, Wednesday, July 30, 2008, 14:22 (5743 dagar sedan)

Jag frågade igår (både här och i PV) om någon är i besittning av en eller ett par gamla spanska tidtabeller, och jag fick hjälp av Carl-Axel Schiller och Göran B, så att jag nu kunnat smala in intervallet för de fem linjer jag undrar över till att de lagts ned någon gång mellan 1968 (i min tdt från hösten det året finns alla kvar) och 1978 (då alla var borta).
Men jag gör ett försök till, så om någon har spanska tidtabeller från detta intervall (intuitivt tror jag att det intressantaste skulle vara första halvan av 70.talet, men allt inom i rubriken angivna tidsintervall är av intresse) så får ni gärna hjälpa till.

Det handlar alltså om följande sträckor:

Albatera - Torrevieja (söder om Alicante i sydost)
Selgua - Barbastro (sidobana från Zaragoza - Lleida/Lerida i nordost)
Toral de los Vados - Villafranca del Bierzo (sidobana från León - Monforte i nordväst)
(Utrera) La Trinidad - Moron de la Frontera (sidobana sydost om Sevilla i söder)

samt smalspårsdelen La Robla - Matallana (en "ursprungsförbindelse" strax norr om León i norra delen av landet)

Om någon kunde hjälpa mig att kolla huruvida dessa finns med i olika tidtabeller från åren 1969-77 så vore jag mycket tacksam!

(Skulle någon dessutom äga en tdt från ca 1965-67 så får ni gärna kolla upp sträckan Zafra - Jerez de los Caballeros norr om Sevilla också; denna var borta 1968 men anges som nedlagd 1970, vilket alltså sannolikt är ett formellt datum snarare än en de facto-nedläggning)


Hela tråden: