X6 och X9 (Fordon: allmänt)

av Micke Carlsson., Monday, August 04, 2008, 20:56 (5737 dagar sedan) @ Patrik Alm

Jag har pratat med trafikledarsidan för infran det gäller, eller närmare bestämt Veolias trafiksäkerhetshandläggare eftersom Veolia/spårvägen ju trafikleder Norrköpings industrispår.

Jag ringde denne efter att ha hört talas om vissa oegentligheter, något alla andra intresserade givetvis också kan göra. De saker du nämner som problem var kända, men det är inte något som belastar den idéella föreningsvärlden. Några bekymmer eller frågetecken ur trafiksäkerhetssynpunkt förelåg inte enligt tjänstemannen på Veolia.

Om någon "slutlig" infrastrukturförvaltare inte varit med i matchen, ja det har jag inte följt upp, det är inget min "intressesfär" berörs av. Du eller andra intresserade får väl höra med TGOJ och fordonsägaren om du/ni vill veta mer.

Om du hört några smaskiga rykten så berätta gärna om det, Anders Ö och jag svarar gärna på de delar vi känner till om saken (i de stycken NJM har haft med saken att göra).

Transporten överlämnades på godsbangården i Norrköping av NJM, så där upphör vår trafikutövning och vidare del av transporten och kännedom om densamma. Transporten övertogs där av TGOJ som drog dem vidare till den plats de nu står. Fordonsägaren hade själv arrangerat detta.


Hela tråden: