X6 och X9 (Fordon: allmänt)

av Micke Carlsson., måndag, augusti 04, 2008, 21:28 (4363 dagar sedan) @ s svensson

Vad är korrekt? Ställ en fråga så ska du få svar - jag vet inte vilken information du har som du tycker är tvetydig.

I sammandrag: mfSBW ber NJM om hjälp att flytta X6 och X9 till Norrköping.
Det görs upp om vilka förutsättningar som ska vara uppfyllda, och därefter går transporten iväg (inte på första försöket dock, eftersom förutsättningarna inte var rätt i början). Den ankommer till Norrköping där den lämnas över för sista etappen som mfSWB arrangera på annat sätt än med NJM.

Ett antal personer från olika föreningar har deltagit i upptakten och transporten, men på NJM:s ansvar som järnvägsföretag. De har alltså då agerat som "inlånad personal" och har hållit förbindelse med NJM. Jag har också hört alla möjliga historier i andra-tredje hand, men särskilt mycket av detta är inte bekräftat i förstahandsinformationen som denna "inlånade personal" lämnat till NJM. Så om du hört något vi inte hört vore det intressant att få ta del.

mfSBW skulle överlämna intygat löpdugliga fordon till NJM. NJM hade genom avtal specat bl a vilka intyg och åtgärder som krävdes. När detta inträffade så avgick transporten. Det är sant att den föregicks av tekniska problem (försök 1) och personalbrist pga sjukdom (försök 2), men om det är det dina frågor gäller, kan jag bara säga att då gick det ju följdaktligen ingen transport heller och vad finns det då kvar att uppröras över..?

Jag är gärna med i denna diskussion (som jag trodde var avklarad redan) en gång till, men konkreta frågor tack. Jag har ingen aning om vad du/ni hört för rappakalja.

Hela tråden:

RSS-feed av trådar