X6 och X9 (Fordon: allmänt)

av Anders Ö/NJM ⌂ @, Skogås, Länna, måndag, augusti 04, 2008, 22:25 (4359 dagar sedan) @ s svensson

Det är nog flera som är intresserade av vad som händer med X6 och X9 som tidigare stod uppställda utmed Bohusbanan.
På Din Anders fråga så skrev jag av vad som stod i ÅW. I och för sig kanske jag hade betänkligheter att skriva och hänvisa vad som stod i ÅW. Men trots allt måste man väl tro något om vad där stod.

Sedan så kan det hela vara fel och då är det mycket lätt att skriva in det korrekta. Detta är fördelen med ett datamedium.

Men Du Anders väljer då att skriva om föreningar som är missförstådda. Och annat.
Varför då? Sedan undrar jag om Du uttalar Dig som privatperson eller uttalar Du dig för NJM också.
Så åter till X6 och X9----- Vad är det då som är korrekt?

Dina frågor verkar ju ärligt menade...som jag skrivit tidigare så har trådar kring ämnet X6/X9 å mf SBW till stor del mer handlat om smutskastning.
Då tar jag tillbaka mina antydningar om "skitprat" ;o))

ÅW är ju känd för att innehålla fakta men jag har inte den, men visst borde man kunna lita på det. Jag tror att det var så att Nilsosson var den som upphandlade fordonen men numera ägs de (som jag nämt ovan) enligt papper av mfSBW.
Fordonen står kvar i Norrköping enligt uppgift från Norr. (till Öster, vitsigt va :-D )
Oxelösund vet jag inget om, ja inte mer än att stallet å stationen var utannonserad för nått år sen.

Jag uttalar mig som TC NJM i detta fall då frågan handlar om X6/X9 då vi (NJM) stod för transporten. Annars anger NJM bara min föreningstillhörighet och för att kunna skilja de båda Anders Ö åt ;o)

Hela tråden:

RSS-feed av trådar