Ingen flytt från Katrineholm! Förtal, mobbning och anonymitet (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Per-Åke Lampemo @, Älmhult/Småland, Thursday, August 07, 2008, 21:45 (5740 dagar sedan) @ Carl-Erik Olsson

Katrineholms kommun ska enligt uppgift ha beslutat att avhysa Stambanans vänner från lokstallet. Vad jag förstår har föreningen tecknat avtal med andra järnvägsföreningar om forsonsuppställningar i stallet utan att ha något hyresavtal med kommunen.

Kommer Stambanans vänner nu att flytta sin verksamhet från Katrineholm och vet någon i så fall var?


Var denna "uppgift" kommer ifrån vet jag i egenskap av ordf i paraplyorganisationen "Lokstallets vänner" inte. Kommunens handläggare, kulturchefen P-O Millberg, känner inte till det heller.
Jag försökte få tag på uppgiftslämnaren "Roine Sundberg, Östergötland", för mer information om var dessa uppgifter kom ifrån, men har inte lyckats. Ende östgöte med det namnet som hitta.se eller Eniro kände till förklarade sig vid kontakt helt oskyldig, men mycket trevlig f ö.

Det bästa vore att Roine hör av sig, antingen genom en ytterligare kommentar i detta forum eller via mail eller tel (070-727 0840) till undertecknad och förklarar var han har fått detta ifrån, för sannolikt föreligger minst ett missförstånd!


Man behöver inte vara direkt någon Einstein för att begripa att det hela handlar om rent förtal och illa sinnade rykten i många och långa stycken. Jag har följt denna debatt och det får mej att må illa. Det är ren personlig mobbning!

Att man lägger ner så mycket tid och kraft på att svartmåla och faktiskt mobba en fysisk person på detta forum är långt ifrån schysst. Hade detta hänt en gång så är det tragiskt, men mobbningen och förtalet sker gång efter gång i bland annat detta forum så blir det riktigt osmakligt o vidrigt. Som vanligt när folk mobbas i samhället så är majoriteten tyst! Plågoandarna vågar absolut inte uppträda under eget namn utan är anonyma eller fingerade namn som vanligt. Fy F-n!:-(

Måhända att denne person har sina sidor men att så grovt och utlämnande jävlas gång efter gång på bland annat detta forum så har man gått över gränsen enligt min mening. Jag kanske tar i nu, men jag tycker det känns nödvändigt. Hur ser läsarna på detta forum på mina påståenden? Är jag fel ute? Är det så här vi inom museijvg-branschen vill ha det?

P-Å Lampemo


Hela tråden: