Ingen flytt från Katrineholm! Förtal, mobbning och anonymitet (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Micke Carlsson, Thursday, August 07, 2008, 22:35 (5713 dagar sedan) @ Per-Åke Lampemo

Nej, jag håller med om att de pågående personangreppen inte känns rätt.
Jag kan inte påminna mig ha sett någon liknande förtalskampanj mot en "icke närvarande" person någonsin och inte av det slaget heller.

Att man går hårt åt varann i diskussion är väl en sak.

Att man kraftigt fördömer någons inställning i vissa frågor t ex inför registreringen i PV är en annan sak.

Att man "hittar på" något kring, eller förlöjligar någon, i maktställning t ex en postvagnssorterare är en tredje sak och ingen av dem känns lika allvarlig som när man tar ära och heder av enskilda personer på det sätt som det görs nu, och på så bred front dessutom. Och på så lösa grunder, utan att vilja lägga fram några egentliga fakta, enbart gå ut och säga att person X är i princip en dålig och falsk människa, undvik honom och allt han befattar sig med. Häpnadsväckande. Ansvarig utgivare för detta och andra forum ligger nog pyrt till i en förtalsrättegång med tanke på omfattningen. Även om person X inte namngivits har hänsyftningarna varit så tydliga att var och en lätt kan identifiera personen ifråga. Det kan vad jag förstår vara frågan om förtal även om någon uppgift kan vara rätt i sak.


Hela tråden: