Ingen flytt från Katrineholm! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Roine Sundberg, Friday, August 08, 2008, 11:47 (5733 dagar sedan) @ Carl-Erik Olsson

Katrineholms kommun ska enligt uppgift ha beslutat att avhysa Stambanans vänner från lokstallet. Vad jag förstår har föreningen tecknat avtal med andra järnvägsföreningar om forsonsuppställningar i stallet utan att ha något hyresavtal med kommunen.

Kommer Stambanans vänner nu att flytta sin verksamhet från Katrineholm och vet någon i så fall var?


Var denna "uppgift" kommer ifrån vet jag i egenskap av ordf i paraplyorganisationen "Lokstallets vänner" inte. Kommunens handläggare, kulturchefen P-O Millberg, känner inte till det heller.

Ok, tack för klarläggandet. Uppgiften kom från en bekant som är engagerad i en av föreningarna vid stallet. Jag tyckte det lät allvarligt och skickade därför ut en fråga här på forumet i syfte att få reda på mer. Informationen om vad som händer i Katrineholm har inte varit den bästa. Nu har jag fått en del svar, men inte direkt med en vidare positiv respons.

Som det nu är har det ursprungliga inlägget gett upphov till spekulationer och ryktesspridning, även om vissa på olika ställen i tråden framförda uppgifter är med verkligheten överensstämmande.

Som sagt, mitt syfte har inte varit att sprida några felaktiga rykten. Men tydligen är det känsligt att ställa frågor om verksamheten i Katrineholm. Hur man kan få mitt inlägg till att tolkas som förtal, personförföljelse (vem syftas?) och påhopp känns för mig helt främmande.


Hela tråden: