Ingen flytt från Katrineholm! Fingerade anonyma namn! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Ö/NJM, Friday, August 08, 2008, 20:12 (5734 dagar sedan) @ Roine Sundberg

Det här känns ju som ett trevligt forum... Vissa frågor kan resultera att man blir utsatt för något som liknar förföljelse. En nyttig lärdom.

Det känns därför inte så tryggt att lämna ut vare sig mail eller mobil. Har du frågor, ställ dem här. Jag tänker inte uppge vem som sagt vad när jag pratat med folk i Katrineholm, med risk för att det blir samma sak där.

Återigen, det florerar en del märkliga uppgifter om verksamheten där. Jag var bara nyfiken och ställde en fråga, inget annat.

Vänligen,
Roine

Forumet brukar vara väldigt trevligt när ingen slänger ur sig påståenden som är osanna eller förtalande.
Jag antar att du trodde till fullo på din sagesman eftersom ditt påstående är rakt på sak - mfSBW ska bort för att de har gjort fel.
Om man gör sådana uttalanden som sen visar sig vara falska får man nog kallt räkna med mothugg även om nu all kritik inte enbart var riktad mot dig. Och jag tycker inte att mothuggen har varit värre än att en normal person skulle våga tala om vem man är så att sanningen kommer fram om vem som startade det här förtalat mot mfSBW, för något annat är det inte.
Det må vara lite synd om dig om din bekant har lurat dig att gå hans ärenden men jag skulle i så fall reagera mot bekantingen och vilja reda ut historien.

Du har kanske lärt dig två saker;
Att din bekant inte är att lita på.
Att om man slänger ur sig påståenden om andra som man inte vet något om själv så får man mothugg.

Din situation kan du knappast skylla forumet för, läser du fler inlägg ser du snabbt att atmosfären här är trevlig och i de flesta fall öppen. Sen finns det några trådar i ämnet katrineholm och mfSBW som kan ge dig en fingervisning om varför en del reagerar när än mer skitprat kommer upp inom det ämnet.

I mina ögon är det fegt att slänga ur sig påståenden om fiffel å båg helt anonymt.
Skulle du vara helt ny här (eftersom de enda inlägg du gjort handlar om K) så får du se det som en läroperiod och visa ditt sanna trevliga jag i kommande inlägg.


Hela tråden: