Återfå inmatad text (Forumet)

av Stefan Skoglund @, Stenstorp, måndag, augusti 27, 2012, 21:55 (3589 dagar sedan) @ Lennart Petersen

Varför använda Word som är ett "köpeprogram"?

/Bengt

Enkelt... därför att det är något som de flesta normalanvändare har i sin dator.

Säker på det ? En stor andel,förmodligen majoriteten,av datoranvändare har Ms operativsystem men jag undrar om en majoritet verkligen har betalat extra för Word,Excel o.s.v Jag har det men det gick på en slant.

OM man inte av något annat skäl har tillgång till grattislicenser av MS programvaror (om man exv är student inom högskolan på ngt datavetareprogram) så ingick troligtvis Office-licensen i datorpaketet (om paketet är från en av de större leverantörerna.)

Office-licenser är INTE grattis.

Windows och Officelicenser tillsammans i ett färdigdatorpaket brukar kunna värderas till någonstans 1200-1500 kr av datorpaketets pris.

Ett antal leverantörer (bla HP) har haft projekt/metoder för att återlämna de Microsoft-licenser man inte vill använda och sen få en återbetalning.

--
Student i järnvägsdrift, datorvetenskap, signaltekniker, och ambulerande ånglokseldare om man inte hittar mig ombord på en viss ångbåt under sommartid eller i en danslokal.

Hela tråden: