Ingen flytt från Katrineholm! Fingerade anonyma namn! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Anders Ö/NJM, Friday, August 08, 2008, 22:16 (5737 dagar sedan) @ Roine Sundberg

Forumet brukar vara väldigt trevligt när ingen slänger ur sig påståenden som är osanna eller förtalande.
Jag antar att du trodde till fullo på din sagesman eftersom ditt påstående är rakt på sak - mfSBW ska bort för att de har gjort fel.


Min bekant har inte ljugit tidigare, delvis verkar det ju också stämma det som sagts. Det finns vad jag förstår än så länge inga avtal med kommunen om jag uppfattat Carl-Erik rätt.
Någon flytt verkar alltså inte aktuell, det var vad min fråga handlade om.

Avtals biten med kommunen må stämma beroende hur man tolkar orden. Men det gäller ju ingen av föreningarna, alla ska ju tecknahyresavtal med husföreningen som har avtalet med kommunen, kanske är det det som saknas?

Som jag uppfattat det från både SÅS håll och mfSWB håll;
Dels fordon som mfSBW tagit dit med lov från banverket, bla då X9an och NBVJs fordon sen har man lov från kommunen att ha fordonen där samt några till men ej ej ett konkret avtal med kommunen.
Dels SÅS V3a som stått där sen beredskapsdieslarna såldes (antar jag med BV tillstånd eftersom det i avtalet stod att fordonen skulle avlägsnas ett visst datum, SÅS var de facto först i K ;o)
Antar att SÅS hade samma överenskommelse med K kommun.

Sen efter övertagandet och husföreningens bildande ska föreningarna teckna hyresavtal med husföreningen (alla 4 som ska ha verksamhet i stallet, med reservation om jag inte fattat alla turer rätt).

Någon flytt är inte känd (mfSBW kan förväntas höra av sig om de ska flytta grejer igen)


Hela tråden: