Vadstena överger även Vasaborgen! (Järnvägs- och Museiföreningar)

av Östlund, Anders, Thursday, August 14, 2008, 09:22 (5731 dagar sedan)

När man följer utvecklingen kring WFJ i Motala Tidning så hittar man lite "guldkorn"...

http://www.motalatidning.se/nyheter/artikel.asp?id=65985

Verkar som Vadstena minskar på ALLA satsningar på turismen... Och den nya etableringen av Tursitbyrån i "Rödtornet" är också kritiserad... Hmmm, en revolitionerande tanke vore kanske att inrymma Turistbyrån i Stationshuset vid Museibanan. Bra läge lite "innan" stan och dessutom något man knappt kan missa på väg in i stan, dessutom länkat till en turistmagnet som WFJ...

Men nu glömde jag nog en sak, Vadstena kommun verkar lägga ner allt vad som har med Turism att göra... ;-)

Lite OT men ändå, namninsamlingen är nu uppe i 750, kan det gå att nå det magiska 1000 namn? Denna insamling har varje gång jag tittat sedan starten varit med bland sitens mest aktiva, det är kul!

Häromdagen var det ju också uppe om att saneringen av Järnvägen kommer att få en nota på 50-100 Miljoner! Dessutom så fanns erfarenheter från en plats i Skåne där man tänkt bebygga ett järnvägsområde och fann det helt omöjligt. En (gammal) järnväg gör nog minst skada om den får ligga kvar, och mest nytta om den används... Att då ge föreningen 10 miljoner i stöd som någon politiker förslog är ju då en besparing på nära 90 miljoner, vilket klipp för kommunen! ;-)

Återigen ökar styrkan i den lilla strimma av hopp som jag känner!

Hälsar,
Anders Ö


Hela tråden: