Har inga större anmärkningar... (Forumet)

av Östlund, Anders @, Wednesday, August 27, 2008, 10:26 (5692 dagar sedan) @ Kurt Möller

Jag har inte upplevt något nämnvärt problem med detta forum, inloggningen funkar säkert (är inte inloggad nu, men hemma...) och jag tycker det mesta klickande tar mig dit jag förväntat mig. Har inte upplevt någon timeout heller.

Ni som upplever det trögt, ta en titt på er omgivning. Kanske grannarna har skaffat digitalTV som går via bredband? Eller så är det någon i ert närområde som sitter och laddar hem filmer eller annat som ökar belastningen på ert internet på er "station"?

Min uppfattning är inte att det är de enskilda servrarna eller sidorna som är "sega" (då skulle det alltid vara segt) utan det är snarare bandbreddsproblem i nätverket (Nätvärket?) som är problemet. Om jag försöker nå vissa sidor när barnen är ute och bloggar, MSN:ar osv så blir ALLT väldigt segt...

Om ni pendlar mellan detta och Postvagnen så kanske ni skulle prova att ladda en "tung" sida som t.ex. aftonbladet.se som har en massa "trams" på sidan som tar tid. Eller om forumet funkar bra vissa tider och inte andra. Är det alltid segt och på alla sidot så är nog felet detta forum annars är det nog belastningar i nätverket..

Några funderingar från,
Anders Ö - som tycker att detta forum till 90% funkar oklanderligt...


Hela tråden: