Lite mera BLJ (Järnväg allmänt)
Vid övergången i Rörshyttan fick bommarna skötas manuellt men man ser en signal för tågen samt på bägge sidor om övergången samt längre bort på höger sida nåt som ser ut som en teknik kur så spårledning måste ha funnits där.
1963 års linjebok anger korsningen som manuellt skyddad (´Fällbommar med
V-signal´). Skåpens uppgift är obekant.
Hela tråden:
- Lite mera BLJ -
Torbjörn Jansson,
2013-04-18, 13:49
- Lite mera BLJ -
Kurt G Möller,
2013-04-18, 16:22
- Lite mera BLJ -
Börje Sundberg,
2013-04-18, 17:59
- Lite mera BLJ -
ford56,
2013-04-18, 18:43
- Lite mera BLJ - Torbjörn Jansson, 2013-04-18, 18:47
- Lite mera BLJ -
ford56,
2013-04-18, 18:43
- Lite mera BLJ - Cst, 2013-04-19, 10:16
- Lite mera BLJ -
Börje Sundberg,
2013-04-18, 17:59
- Lite mera BLJ -
Olle E,
2013-04-18, 21:17
- Lite mera BLJ - Torbjörn Jansson, 2013-04-18, 21:27
- Lite mera BLJ -
Cst,
2013-04-18, 21:20
- Lite mera BLJ -
Kjell Aghult,
2013-04-19, 08:20
- Lite mera BLJ -
Kurt G Möller,
2013-04-19, 13:48
- Lite mera BLJ -
Kjell Aghult,
2013-04-19, 17:28
- Lite mera BLJ - Kurt G Möller, 2013-04-19, 19:50
- Lite mera BLJ -
Kurt G Möller,
2013-04-19, 19:53
- Lite mera BLJ - Kjell Aghult, 2013-04-20, 16:45
- Lite mera BLJ - Ola Almquist, 2013-04-20, 19:25
- Lite mera BLJ -
Kjell Aghult,
2013-04-19, 17:28
- Lite mera BLJ -
Kurt G Möller,
2013-04-19, 13:48
- Lite mera BLJ -
Kjell Aghult,
2013-04-19, 08:20
- Lite mera BLJ -
Stefan Olsson,
2013-04-18, 23:01
- Lite mera BLJ -
Torbjörn Jansson,
2013-04-19, 10:50
- Lite mera BLJ - Kurt G Möller, 2013-04-19, 13:50
- Lite mera BLJ -
Torbjörn Jansson,
2013-04-19, 10:50
- Lite mera BLJ -
pceder,
2013-04-18, 23:34
- Lite mera BLJ - Torbjörn Jansson, 2013-04-19, 10:40
- Lite mera BLJ -
Cst,
2013-04-19, 10:14
- Lite mera BLJ - Kjell Aghult, 2013-04-19, 16:25
- Lite mera BLJ -
Kurt G Möller,
2013-04-18, 16:22